menuMENUHledat

Musk se rozpovídal o Boring Company a stálo to za to!

18.05.2018 15:07 | Autor: VS | Zdroj: youtube.com, boringcompany.com
Musk se rozpovídal o Boring Company a stálo to za to!

Tunelový startup Elona Muska začíná pracovat na plné obrátky, a tak mnoho lidí začíná zajímat, jak vlastně funguje a jaké jsou její plány. Těmto tématům byla včera věnována diskuse s Elonem Muskem, při které jsme se dozvěděli mnoho zajímavého.


Co jsme se dozvěděli?

Informačního setkání, které se odehrálo v paláci Leo Baeck v Los Angeles, se zúčastnil Elon Musk, tedy majitel a zakladatel společnosti Boring Company, a Steven Davis, jeden z hlavních inženýrů společnosti SpaceX, která dobývá vesmír.

V debatě padla celá řada zajímavostí o současně používaných technologiích a procesu hloubení a též o budoucích plánech společnosti a jejích produktech. Pojďme se nyní společně podívat na ty nejzajímavější body debaty.

  • Boring Company používá výhradně celoelektrické hloubící zařízení, které je až 3x výkonnější než klasické důlní vrtáky. Elektřina navíc není do zařízení vedena kabelem, ale je poskytována bateriemi společnosti Tesla, což urychluje celý proces hloubení.
     
  • V současné době společnost pro hloubení tunelů využívá vrták Line-Storm, který se jeví jako lepší než dříve používaný vrták společnosti Godot. Podle Muska je zařízení od Godotu běžným vrtákem, ovšem Line-Storm je něco mezi klasickým vrtákem a zařízením Proof-Rock, což je vrtací zařízení plně vyvinuté Boring Company, které by mělo být několikanásobně rychlejší než zařízení od Godotu. Line-Storm prozatím vykazuje dvojnásobnou výkonnost oproti Godotu.
     
  • Elektrická jsou také tažná zařízení vyvážející na povrch odvrtaný materiál. Zařízení disponují dvěma elektromotory z Modelu 3 a prozatím se jeví jako velice efektivní.
     
  • Během debaty přišla řeč také na tvárnice, které společnost vyrábí z vytěžené zeminy. Ty by prý mohly být použity pro cenově dostupné bydlení, protože jsou dostatečně pevné a také lehké. Zároveň budou nabízeny i prefabrikované stavebnice z těchto bloků, ze kterých si zákazník bude moci postavit celou řadu zmenšených replik starověkých egyptských staveb jako Sfingu nebo Horův chrám.

  • Elon Musk prozradil i cenu, za kterou bude prodáván lístek do Urban Loopu, tedy podzemní sítě tunelů pod městem sloužící pro hromadnou dopravu. Cena by měla být jeden dolar, při současném kurzu tedy necelých 22 korun, a to je o polovinu méně, než jsou v současné době prodávány standardní lístky na MHD ve velkých amerických městech. Rychlost každého elektrického autobusu tohoto systému bude až 240 kilometrů v hodině a najednou uveze maximálně 16 pasažérů.
     
  • Tunely Boring Company budou podporovat také technologii hyperloop, jejíž kapsule pojme taktéž maximálně 16 osob, ovšem bude dosahovat rychlosti přes tisíc kilometrů v hodině.
     
  • Elon Musk uvedl také to, že chce co nejvíce spolupracovat se současnými dopravci a jejich dopravními systémy a chce s nimi své dopravní systémy spojit a doplnit je.
     
  • Boring Company využívá poznatky společnosti SpaceX a řada inženýrů z této společnosti se podílí na projektech Boring Company. To je i důvod, proč se celé schůzky účastnil také Steven Davis a taktéž odpovídal na otázky.
     
  • Musk byl také dotázán, do jaké míry činnost společnosti narušuje životní prostředí. Dle jeho slov se nejedná o problém a společnost brzy na toto téma vydá úplnou zprávu.

Tolik k tomu nejzajímavějšímu, co jsme se mohli dnes ráno od Elona Muska a Stevena Davise dozvědět. Boring Company se prozatím jeví jako možné východisko, jak zmírnit ničiví dopad dopravy ve městech, jak se o ní vyjádřil sám Musk. Pokud by vás zajímala celá debata, na její záznam se můžete podívat na tomto videu:

This article appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.

 

Nahoru