menuMENUHledat

Napětí stoupá – Model S P85D vs. Audi RS 7 Sportback

18.05.2015 08:30 | Autor: RS

Dynamika jízdy

Že Tesla ztratí na okruhu na Audi 10 vteřin, nevyplývá ani tak z nedotáčivosti a nesmlouvavého ESP, ale zejména z horšího zrychlení do 200 km/h. K tomu je potřeba připsat, že ve druhém kole omezuje elektronika výkon, aby se zvládly uchladit baterie. V tomto měření tedy „Amík“ v porovnání s Audi nemá pod nohama žádnou půdu. Naproti tomu Tesla disponuje lepší ovladatelností a při srovnání brzd, vyjdou obě auta na stejno.

Náklady a přístup k životnímu prostředí

106 540 Eur stojí Tesla Model S P85D.

113 300 Eur stojí Audi RS 7 – to je spousta peněz za ty nejlepší modely ze své řady.

Za to jsou ale obě auta velmi dobře vybavená, i když se cena může vyšplhat ještě výše. Ale úspory za značně levnější elektřinu, než benzín, stejně jako absence daně za spalovací motor (v Německu) v podstatě nulují náklady na provoz Tesly.

Výsledek – Alexander Lidl

Napětí v redakci bylo poslední dva týdny vysoké, jako málokdy. Dokáže se Tesla Model S P85D dostat bodově před Audi RS 7 Sportback? A skutečně se to stalo. Elektro-auto senzačně poráží rychlíka z Bavorska. A jak to? No jednoduše, protože P85D je prostě dobré auto, které kromě u dojezdu a mírně u ovladatelnosti nikde na Audi neztrácí, je na stejné úrovni. A k tomu dokáže profitovat ze svých koncepčních výhod, jako spotřeba, dva kufry, variabilnost. Takže…

Well done!

Technika

   
Motor Audi RS7 Sportback Tesla Model S P85D

Válce, ventily

V8/4 biturbo -
Hřídel pohonu Řetěz -
Vrtání - zdvih 84,5/89,0 mm -
Objem 3993 cm3 -
Komprese 9,3:1 -
Výkon 412 kW/560 koní
5700 – 6600/min
515 kW/700 koní
Max točivý moment 700 Nm 1750 – 5500/min 930 Nm
Elektro-pohon - 2 indukční motory
Baterie - Li-io, 85 kWh, 366 V
Přenos síly    
Převodovka 8 stupňový manuál Konstantní přenos
Pohon 4x4, permanentní, možnost diferenciálu na zadní nápravu 4x4, permanentní
Podvozek    
Řízení Elektromechanický posilovač řízení Elektromechanický posilovač řízení
Poloměr obratu 12,1/12,5 m 12,4/12,5m
Brzdy Vnitřně chlazené, s příplatkem karbon a keramika, ABS, brzdový asistent Vnitřně chlazené, ABS, brzdový asistent
Sériové obutí 275/35 ZR 20 245/45 R 19
Testované obutí 275/30 ZR 21 Y

Vpředu: 245/35 ZR 21 Y

Vzadu: 265/35 ZR 21 Y
Ráfky 9x21

Vpředu: 8x21

Vzadu: 8,5x21
Značka pneumatik Pirelli P Zero R01 Michelin Pilot Sport
     

Naměřené hodnoty

Audi RS7 Sportback Tesla Model S P85D
Hmotnost    
Hmotnost prázdného vozu/testovaného vozu 1920/2012 kg 2187/2229 kg
Přípustná max. hmotnost 2505 kg 2670 kg
Možnost nákladu 493 kg 441 kg
Možnost nákladu na střechu 100 kg -
Jízdní výkon    
0 – 40 km/h 1,2 s 1,1 s
0 – 60 km/h 1,8 s 1,8 s
0 – 80 km/h 2,6 s 2,7 s
0 – 100 km/h 3,5s 3,7 s
0 – 120 km/h 4,7 s 5,4 s
0 – 140 km/h 6,0 s 7,4 s
0 – 160 km/h 7,7 s 9,9 s
0 – 180 km/h 9,7 s 13,2 s
0 – 200 km/h 12, 0 s 17,7 s
Nejvyšší rychlost 250/ 300 za příplatek 250 km/h elektronicky omezeno
Okruh 1:38,8 min 1:48,3 min
Slalom 18 m mezi kužely 65,5 km/h 64, 7 km/h
Brzdná dráha    
Ze 100 km/h za chladna 34,9 m 34,0 m
Ze 100 km/h za tepla 33, 7 m 34,4 m
Hluk    
Běžný provoz 48 dB -
Uvnitř při 50 km/h (3 stupeň převodovky) 57 dB 55 dB
Uvnitř při 100 km/h 64 dB 64 dB
Uvnitř při 130 km/h 67 dB 69 dB
Spotřeba    
Spotřeba při testu 13,3 l/100 km 25,2 kWh/ 100km
CO2 315 g/km 145 g/km
Objem nádrže/baterie 75 l 75,9 kWh
Dojezd 564 km 301 km
Spotřeba 9,5 l/100 km 15,8 kWh/100 km
Výpary a emise    
CO2 221 g/km 91 g/km
CO 0,509 g/km -
HC 0,059 g/km -
NO 0,019 g/km -
Saze - -
     

Výbava/cena

Audi RS7 Sportback Tesla Model S P85D
Základní cena 113 300 Eur 106 540 Eur
Cena v Rakousku 147 780 Eur 107 000 Eur
Cena ve Švýcarsku 162 300 Sfr 101 300 Sfr
Výbava testovaných modelů    
Pohon 1 050 Eur -
Brzdy 8 300 Eur -
Podvozek 950 Eur 2 500 Eur
Řízení 1 150 Eur -
Pneumatiky 1 800 Eur 4 600 Eur
Sedadla - -
Celkem příplatky 13 250 Eur 7 000 Eur
Cena testovaného vozu 126 550 Eur 113 640 Eur

Co jsme hodnotili dál?

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru