Související články

ke článku:

"Skutečná Gigafactory 2 bude stát už v Německu, respektive už stojí"


Poslední čtvrtletní zpráva Tesla Motors: Prodáno přes 50 tisíc vozů v loňském roce

Poslední čtvrtletní zpráva Tesla Motors: Prodáno přes 50 tisíc vozů v loňském roce

06. 01. 2016

Tesla Motors uveřejnila poslední výsledky za období říjen-listopad 2015. Očekávaný mezník byl překonán – v loňském roce se prodalo přes 50 tisíc elektromobilů značky Tesla!

Vše, co jste chtěli vědět o Modelu 3

Vše, co jste chtěli vědět o Modelu 3

01. 08. 2017

Tesla v sobotu konečně oficiálně představila Model 3. Co všechno o něm víme, co Elon Musk jen naznačil a kdy se můžeme na auto těšit u nás v Evropě? 

Zakladatel Tesly, který se rozhádal s Muskem, zakládá konkurenta inEVit

Zakladatel Tesly, který se rozhádal s Muskem, zakládá konkurenta inEVit

19. 05. 2017

Jak už od nás víte, tak Elon Musk v Tesle na začátku nebyl. Za jejím vznikem stáli dva kamarádi Martin Eberhard a Marc Tarpenning. V roce 2008 však vznikl konflikt, díky kterému se Elon Musk stal ředitelem a oba zakladatelé odešli. No a Martin Eberhard je nyní zpět, s novou společností, která má Tesle pořádně zatopit.

Elon Musk odhalí druhou část tajného plánu Tesla

Elon Musk odhalí druhou část tajného plánu Tesla

12. 07. 2016

Když Elon Musk posledního března představil Model 3, dokončil tak část svého "Tajného plánu". Ten naplánoval šéf Tesly už v roce 2006. Plán obsahoval splnění čtyř cílů, které si společnost vytyčila.

Tesla hledá 1,5 miliardy dolarů, chce rozšířit výrobu Modelu 3

Tesla hledá 1,5 miliardy dolarů, chce rozšířit výrobu Modelu 3

09. 08. 2017

Z Modelu 3 se stává fenomenální trhák. Video z crash testu, kde poráží dosavadní etalon bezpečnosti třídy Volvo S60, navíc přímo zaútočilo nejen na fanoušky elektromobility, ale i na ty, kterým jde o bezpečnost.

Firma dostává 1 800 nových objednávek na Model 3 každý den a Musk oznámil, že chce zvýšit výrobní kapacity na 700 000 Modelů 3 ročně. Teď na to hledá finanční prostředky.

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

03. 08. 2017

Elon Musk strávil v čele Tesly více než devět let. Původně s ní přitom neměl mít nic společného. V roce 2004 tam vstoupil jen jako jeden z investorů. Na ředitelskou židli se dostal v roce 2008 po zásadní neshodě s původními zakladateli Tesly ohledně vzhledu interiéru. Zakladatelé (a tím pádem i bývalý CEO) odešli a Musk se chtě nechtě musel chopit ředitelské funkce. Teď už by z ní možná měl odejít.

Muskova práce v Tesle je u konce

Když se Musk rozhodl investovat do Tesly, předsevzal si, že světu ukáže, že elektrický sporťák může být rychlý, zábavný a nabízet kvalitní interiér. Chtěl tak získat finanční prostředky na masovější luxusní elektromobil – budoucí Model S. A to se mu podařilo.

Model S však měl pomoci pouze získat prostředky na masivní rozšíření elektromobilů, na výrobu dostupného auta, kterého by se ročně prodaly stovky tisíc kusů. Tímto automobilem je Model 3 s více než půl milionem předobjednávek.

Jenže teď nastupuje fáze optimalizace výroby, logistiky, pečlivého řízení nákladů a tak dále. Proto si také Tesla loni najala Petera Hochholdingera, špičkového odborníka na řízení výroby, kterého přetáhla z Audi.

Muskova role byla vždycky vizionářská, i když pro svůj mikromanagement se rozhádal se zakladateli Tesly i s mnohými dalšími zaměstnanci, jimž říkal, co a jak přesně mají dělat, i když nebyl jejich přímým nadřízeným. Jenže teď, když se z Tesly oficiálně stává seriózní velkoobjemová automobilka, je možná načase přenechat výrobu profesionálům. Proč?

Vizionáře každodenní rutina zabíjí

Příštích několik měsíců, jež Musk označil za výrobní peklo, bude o všem, jen ne o vizionářském přístupu. Bude to optimalizace rutiny. Kaizen, jak tomu kdysi říkala Toyota, tedy systém neustálého zlepšování výroby často po těch úplně nejmenších kouscích.

Ostatně existuje velké množství firem, které se živí třeba tím, že změní v automobilce rozmístění nářadí u pracovníků jedné malé části výrobní linky a automobilce tak ušetří desítky milionů ročně. To ale není nic pro vizionáře. Je to tvrdá práce matematického modelování.

Elon Musk však byl a stále je tím, kdo se chtěl dostat na Mars. To díky Marsu se také objevil v Tesle. Není tam kvůli tomu, že by byl odborníkem na automobilový průmysl, logistické či výrobní systémy či na retailový prodej aut. Je tam proto, že zakladatelé Tesly si s ním náhodou na jedné konferenci v roce 2000 potřásli rukou. Teď je ale možná čas vrátit se zpět k misi na Mars.

Musk má na víc než na šéfování automobilce

Podívejte se, kdo dnes vede automobilky – třeba Toyotu, Ford, Volkswagen či Nissan, reálně největšího konkurenta Tesly. Znáte jejich jména? Patrně ne. Jsou to totiž manažeři, ne vizionáři. Nikdo z nich nechce na Marsu stavět milionovou metropoli, nikdo z nich nechce dávat auta na skateboardy a budovat 3D tunelové systémy pod městy, nikdo z nich nechce strkat lidi do vakuového potrubí a nahradit tak leteckou dopravu.

Mimochodem právě hyperloop už je tím konceptem, u kterého Musk oficiálně uznal, že nemá dostatečnou časovou kapacitu, a jeho vývoj svěřil jiným. Třeba to vyjde, třeba nikoliv.

Určitě ale na světě bude existovat víc zkušených generálních ředitelů automobilek než lidí schopných dotáhnout hyperloop do produkční reality. A právě proto by se Elon Musk možná měl z Tesly stáhnout. Má mnohem větší potenciál než být generálním ředitelem automobilky, která chce velikostí své roční produkce někdy do roku 2020, když všechno půjde naprosto ideálně, začít pozvolna dohánět Škodu Auto. 

 

Tesle se daří víc, než se čekalo, prodělala o třetinu méně, než čekal Wall Street

Tesle se daří víc, než se čekalo, prodělala o třetinu méně, než čekal Wall Street

23. 02. 2017

Tesla včera oznámila své kvartální finanční výsledky a odborníkům vyrazila dech. Její ztráta je o 0,35 USD na akcii menší, než se na Wall Streetu čekalo. Prodělala tak o třetinu méně. A to nebylo jediné překvapení, tržby byly o 7 % vyšší, než předpovídal Bloomberg. Co to pro Teslu znamená?

 

 

V Gigafactory pracuje přes 1000 lidí, každý měsíc Tesla najme až 200 dalších

V Gigafactory pracuje přes 1000 lidí, každý měsíc Tesla najme až 200 dalších

21. 02. 2017

Tesla už zaměstnává více než 1000 lidí v nevadské Gigafactory. Tím ale nekončí. Měsíčně nabírá 150-200 nových zaměstnanců.

Zákazníci ruší objednávky na Model 3, kvůli spolupráci Muska s Trumpem

Zákazníci ruší objednávky na Model 3, kvůli spolupráci Muska s Trumpem

02. 02. 2017

Někteří zákazníci nemohou Elonu Muskovi odpustit jeho spolupráci s Donaldem Trumpem. Vadí jim dokonce natolik, že podle svých vyjádření na Twitteru stahují své rezervace na Model 3. Muskův úzký svazek s Trumpem přitom začal už v prosinci, před jeho jmenováním do funkce, v pátek však Trump jmenoval Muska do svého Výboru pro výrobu a to už bylo na některé jeho fanoušky moc.

Musk a Straubel o Gigafactory II: Kvůli Modelu 3 jsme museli posunout plán

Musk a Straubel o Gigafactory II: Kvůli Modelu 3 jsme museli posunout plán

29. 07. 2016

Ve včerejším článku jste si mohli přečíst část středeční tiskové konference z Gigafactory. Na té Elon Musk, JB Straubel a šéf společnosti Panasonic rozebrali Gigafactory, její financování i vzájemnou spolupráci. Mimo jiné dále mluvili o výrobě Modelu 3 a nadcházejícím zaměření firmy na solární energii.

FOTKY: Gigafactory se připravuje na Grand Opening

FOTKY: Gigafactory se připravuje na Grand Opening

26. 07. 2016

Tesla už za dva dny zpřístupní hrstce vyvolených továrnu Gigafactory. Pro návštěvníky už vedle budovy vyrostl obrovský party stan. Nové snímky také ukazují pokrok ve stavbě Gigafactory.

Tesla odhalila druhou část tajného plánu! Autonomní a elektrická budoucnost přichází

Tesla odhalila druhou část tajného plánu! Autonomní a elektrická budoucnost přichází

21. 07. 2016

Elon Musk odhalil druhou část odvážného, tajného plánu Tesla. Zahrnuje výrobu solárních panelů, využití autonomních systémů i sdílení aut.

Čína hlásí větší rezervace na Tesla Model 3 než USA

Čína hlásí větší rezervace na Tesla Model 3 než USA

24. 05. 2016

Rezervace na Tesla Model 3 v Číně jsou vyšší než v kterékoliv zemi USA. Proto se zájmy Tesly obrací více na čínský trh.

JB Straubel o Tesla Gigafactory, ceně baterií a elektrickém letadle

JB Straubel o Tesla Gigafactory, ceně baterií a elektrickém letadle

10. 05. 2016

Toronto v pondělí hostilo konferenci Discovery 16, na které byl i zástupce Tesly, JB Straubel. Jak postupuje stavba Gigafactory? Přichází změna ve výrobě baterií nebo jejich ceně? Dokáže Tesla pokrýt poptávku po Modelu 3?

Model 3: konečný design do konce června

Model 3: konečný design do konce června

09. 05. 2016

Konečné podoby Modelu 3 bychom se měli dočkat do konce letošního června. Jaké další podrobnosti Musk prozradil?

Elon Musk – génius a vizionář VIII: Jak to vypadá v továrně Tesla a SpaceX? Kdo v nich pracuje?

Elon Musk – génius a vizionář VIII: Jak to vypadá v továrně Tesla a SpaceX? Kdo v nich pracuje?

15. 01. 2016

Takže jsem pochodoval po svém bytě v pyžamu a na drátu jsem měl Elona Muska. Nemohl jsem tomu uvěřit. A ten Elon Musk, živoucí Tony Stark, génius a tak trochu blázen, mi navrhl, ať se podívám do továren SpaceX a Tesla. Chtěl mi dát možnost prozkoumat, kde vznikají elektromobily a rakety, kde se vyrábějí věci, o kterých spousta lidí jen sní. Tak jsem se sbalil a odjel do Kalifornie.

Tesla Model 3 specifikace: dojezd až 500 km, dvě varianty vozů, jeden motor, autopilot

Tesla Model 3 specifikace: dojezd až 500 km, dvě varianty vozů, jeden motor, autopilot

29. 07. 2017

Elon Musk předal prvních 30 elektromobilů Tesla Model 3 jejich majitelům. Vůz se bude vyrábět ve dvou variantách, prozatím s jedním motorem, s dojezdem až 500 km. Jaká je cena a další podrobnosti?

Dnes se začíná vyrábět Tesla Model 3!

Dnes se začíná vyrábět Tesla Model 3!

07. 07. 2017

Jak Elon Musk slíbil, v neděli 2. července oznámil, jak to vypadá s Modelem 3. Jeho výroba začíná dnešním dnem, v pátek 7. července. První "elektromobil pro masy" by měl už dnes sjet hotový z výrobní linky.

Musk odhalil první fotku Tesla Model Y

Musk odhalil první fotku Tesla Model Y

07. 06. 2017

Elon Musk zveřejnil první oficiální fotku chystaného elektrického SUV Tesla Model Y. Na setkání akcionářů dále řekl, že nový elektromobil bude využívat zcela novou platformu.

VIDEO: Prototyp Modelu 3 na silnicích Kalifornie

VIDEO: Prototyp Modelu 3 na silnicích Kalifornie

13. 03. 2017

Testování nejnovějšího elektromobilu Tesla Model 3 je v plném proudu. Nedávno byl spatřen prototyp kroužící kolem SpaceX. Nejprve se vyrojily spekulace, že jde o auto v beta verzi, které testuje autonomního Autopilo 2.0. Poslední video ale jasně ukazuje, že jde o alfa verzi Modelu 3, kterou Musk představil během loňského roku.

Nejčtenější

První test potvrdil, že Hyperloop funguje. Do tří let má být první trasa!

Teprve před pár dny pronikly na veřejnost informace o prvním úspěšném praktickém testu Hyperloopu. Ten proběhl na testovací dráze společnosti Hyperloop One v nevadské poušti. Společnost test provedla 12. května na testovací dráze DevLoop. Zatím jen s prázdným testovacím vozíkem. Firma už ale představila i svůj první „pod“.

Tahač „nové generace“ od Tesly přijde už v září, Semi opanuje trh

Elon Musk minulý týden oznámil šokující novinku. Tesla představí svůj tahač ještě letos v září, jen tři měsíce po uvedení Modelu 3 na trh. Jestli se to Tesle podaří, bude to pro tradiční hráče velký problém. A nebyl by to Musk, kdyby v reakcích na Twitteru neprozradil i nějaké to další tajemství. V USA tolik oblíbený pick-up přijde do 18 až 24 měsíců!

Tahač od Tesly nebude potřebovat řidiče

Tesla Semi, nový elektrický tahač od Tesly, má být představen již příští měsíc. Agentura Reuters teď přišla s informací, že Tesla Semi má umět řídit i bez řidiče. Tesla si už zažádala nevadský úřad pro motorová vozidla o povolení svůj tahač testovat na silnicích. Tesla jde přímo proti Toyotě i Volvu!

Solární střecha jde na trh! Vyjde na pár korun a můžete ji mít do týdne

Již za dva měsíce se dočkají první zákazníci svých solárních střech. Získají tak střešní tašku s doživotní zárukou schopnou po 30 let vyrábět elektřinu, to vše za cenu pod 50 Kč za metr čtverečný. Se solární střechou to však nebude tak jednoduché. Tesla, respektive SolarCity, proto najme vlastní pokrývače a školitele. 

Elon Musk chce, aby státy platily všem svým občanům rentu

Elon Musk byl nedávno hostem CNBC v diskusi na téma tzv. univerzálního příjmu. A jeho názor je ten, že za nějakých 10 až 20 let postoupí automatizace tak, že masivně vzroste nezaměstnanost a státy na to budou muset reagovat. Lidé by se podle Muska měli věnovat zajímavějším a komplexnějším věcem a od státu si zaslouží nějakou formu univerzálního příjmu.

Dojezd Tesly až 10 000 km? S revolučními akumulátory by to bylo možné

Současné Li-ion akumulátory jsou sice už relativně dobré, ale pořád to není ono. I Tesla má oproti např. dieselovým automobilům zhruba poloviční dojezd a hmotnost, kterou s sebou díky Li-ion akumulátorům musí navíc vozit je obrovská. Čas od času se ale objeví v laboratořích nová nadějná technologie, která se snaží obejít současné problémy s hmotností či kapacitou. Líbila by se vám Tesla s dojezdem 10 000 km?

Tesla letos šlápne do segmentu elektrických trucků, ale až po Modelu 3

Loni v červenci, když Elon Musk představil svůj Master Plan, Part Deux, byla řeč o projektu Tesla Semi a elektrickém tahači, který má světlo světa spatřit ještě letos. V listopadu Musk pustil pár dalších kusých informací a předevčírem na Twitteru potvrdil, že na Teslu Semi nezapomněl. Neujíždí ale Tesle vlak?

Nový patent Tesly odhaluje revoluci v rychlodobíjení!

Současné Superchargery jsou schopné za 40 minut dostat do Tesly až 63 kWh. V domácích podmínkách se bavíme o 11,5 kWh za hodinu nabíjení. S rychlonabíjením li-ion akumulátorů je totiž spojena řada potíží. A Tesla teď přišla s patentem, které spoustu z nich vyřeší.

Závodní Tesla si podá i Formuli 1

Organizátoři první série závodů elektromobilů Electric GT Championship konečně představili veřejnosti auta, se kterými se bude závodit. Vše je nakonec jinak! Závodní Tesla zvládne z 0 na 60 mph za pouhých 2,0 s, o 0,3 sekundy rychleji než Bugatti Chiron a o 0,1 s rychleji než vozy Formule 1! Jak toho inženýři šampionátu dosáhli?

Volvo končí s diesely, věnovat se bude elektromobilům!

Hakan Samuelsson, generální ředitel Volvo Cars, včera provedl celkem šokující oznámení – Volvo už nebude vyvíjet další dieselové motory. A co víc, poděkoval za to Tesle. Konkrétně za to, že dokázala nabídnout takový elektromobil, o který mají lidi zájem. Volvo ji začne konkurovat do dvou let. Co Volvo chystá a co to pro něj znamená?

Nikola Tesla

Nikola Tesla

„Nesmrtelný“ velikán, který dal celému světu díky svým vynálezům zcela nový rozměr.

Elon Musk

Elon Musk

Současník, který vidí do budoucnosti, právě jeho vize vdechly život celému projektu a společnosti.

Tesla Motors

Tesla Motors

Firma působící teprve od 2003 je důkazem toho, že v Silicon Valley se rodí samé obří projekty.

Vozy Tesla

Vozy Tesla

Tesla Roadster se objevil v roce 2008. Sedan Model S dorazil v roce 2012 s dojezdem 400 km. V roce 2015 následoval Model X, nejbezpečnější SUV na světě.

PROČ PRÁVĚ ELEKTROMOBIL

Dolní blok č. 1

Elektromobily
vs. klasické vozy:
Jaké jsou hlavní rozdíly?
Jaké výhody s sebou přináší?

FÓRUM

Dolní blok č. 4

Sekce pro registrované uživatele.
Chcete pokračovat?