menuMENUHledat

Valeo slaví další úspěchy se systémem autonomního řízení

14.10.2016 09:30
Valeo slaví další úspěchy se systémem autonomního řízení

Francouzská společnost Valeo se svým systémem autonomního řízení pokořila další milník. Potom, co loni na podzim objel její speciálně upravený VW Golf Cruise4U celou Francii, teď zvládl 24 hodin v kuse v ostrém provozu na pařížském okruhu.

Pokročilý LiDAR na palubě

Valeo, stejně jako Bosch, který úzce spolupracuje s Teslou, usilovně pracuje na spolehlivém systému autonomního řízení. V červnu letošního roku do něj integrovalo nejnovější LiDAR (ten testuje i Tesla). A jak se zdá, novinka přináší své ovoce. Zatímco nejdelší test – 4 000 km okolo Francie – probíhal víceméně mimo městské aglomerace, tentokrát už Valeo zavítalo do Paříže, konkrétně na tříproudý městský okruh známý složitou dopravní situací i častými zácpami s motocyklisty projíždějícími mimo pruhy.

Bude Valeo konkurovat Googlu?

Google se nedávno nechal slyšet, že ve skutečnosti nevyvíjí autonomní automobil, ale autonomního řidiče. Dělá to pomocí neuronové sítě, která se učí na základě toho, co se děje v reálném provozu na amerických silnicích. Autonomní řidič Googlu má „řídit jako člověk,“ což by pomohlo vyřešit typické situace, kdy vás třeba někdo pouští z vedlejší silnice, i když nemáte přednost. Valeo zatím takové ambice nemá. Přesto nelze přehlédnout 125 000 km ujetých jeho upraveným Golfem v reálném provozu, z nichž 97 % najel v autonomním režimu.

Bude Valeo pracovat pro Teslu?

A je tu ještě jedna věc, která by nám, fanouškům Tesly, neměla uniknout. Valeo v červenci letošního roku oznámilo, že se v USA stěhuje na jih Rena, čili jen kousek od továrny Tesly, kde vybuduje nový závod pro 174 zaměstnanců. Tesla však zatím jakékoliv spojení či spolupráci se společností Valeo nekomentovala. Oficiálně potvrzená je zatím jen dodávka modulů pod volant pro Model X. Ano, i tyto moduly hrají u systémů autonomního řízení svou roli.

Nahoru