menuMENUHledat

Zima se blíží a Model 3 se začíná potýkat s prvními problémy

15.11.2018 09:33 | Autor: VS | Zdroj: electrek.co, teslarati.com
Zima se blíží a Model 3 se začíná potýkat s prvními problémy

O elektromobilech se všeobecně ví, že chlad jim nedělá příliš dobře. Pro Model 3 bude tato zima jeho prvním pořádným testem a již nyní si někteří majitelé stěžují na problémy.


První nedostatky Modelu 3

Tesla sice již zahájila dodávky Modelu 3 před minulou zimou, ovšem drtivá většina vozů byla provozována ve slunné a teplé Kalifornii. Během roku však obdrželo Model 3 i mnoho zákazníků z klimaticky chladnějších oblastí, a tak se můžeme podívat, jak si tento elektromobil poradí se skutečným mrazem a sněhem, protože jeho první skutečná zima se blíží.

A již nyní začínají přicházet některé znepokojující informace od majitelů žijících v severních oblastech. V Quebecku, kde minulý týden prudce klesla teplota, si stěžují především na nabíjecí porty vozů, okna a kliky od dveří.

Zamrzlé dveře

Aby bylo možné dveře vozu otevřít, je nutné jeho kliku, zapuštěnou v karoserii, na jedné straně zmáčknout a následně za ni zatáhnout. Okénko se pak mírně posune a umožní vám dveře otevřít. Ovšem někteří majitelé si stěžují, že v mrazu je extrémně těžké kliku z vozu dostat ven a když už se jim to konečně podaří, okénko se ne vždy posune.

To je ostatně velmi dobře vidět na videu Freda Lamberta ze serveru Electrek.co. Na záznamu je patrné, že pohyblivé části dveří při venkovní teplotě -7 °C přimrzly a nelze s nimi nic dělat. Zajímavé je, že před předehříváním interiéru hlásil vůz vnitřní teplotu -1 °C, když ho Fred začal předehřívat na obvyklých 22 °C, což netrvalo ani 10 minut, automobil neaktivoval ani předehřívání baterií.

Problém, který může Tesle zavařit

Výskyt takových problémů je poměrně znepokojující, protože se objevily při ještě stále poměrně vysokých teplotách, kdy ve zmiňovaném Quebecku dokáže teplota spadnout i k -25 °C. Jak se bude automobil chovat v takových mrazech, je těžké odhadnout.

Nicméně Tesla byla o problémech již informována a slíbila, že se na celou záležitost podívá. Jak bude tento problém řešit, je však otázkou. Jediným řešením se zdá být delší předehřívání kabiny před otevřením vozidla, což je ovšem výrazně neefektivní. Tesla však naštěstí dokáže podobné problémy řešit poměrně flexibilně a nápaditě. Snad budou problémy s přimrzajícími klikami a okénky vyřešeny co nejdříve.

Vozy Tesla byly až doposud vnímány jako velmi spolehlivé elektromobily i v zimním období a je v zájmu společnosti, aby si tuto nálepku udržely i nadále. Jedním z jejích největších trhů je totiž Norsko a tam potřebují vozy, které dovedou fungovat i v těch nejhlubších mrazech. O vůz s přimrzajícími klikami by asi příliš velký zájem nebyl.

Nahoru