První test potvrdil, že Hyperloop funguje. Do tří let má být první trasa!

První test potvrdil, že Hyperloop funguje. Do tří let má být první trasa!
14. 07. 2017 | Autor: MSO | Zdroj: Hyperloop one, Wired, Fortune, Zdroj obrázku: Teslarati.com

Teprve před pár dny pronikly na veřejnost informace o prvním úspěšném praktickém testu Hyperloopu. Ten proběhl na testovací dráze společnosti Hyperloop One v nevadské poušti. Společnost test provedla 12. května na testovací dráze DevLoop. Zatím jen s prázdným testovacím vozíkem. Firma už ale představila i svůj první „pod“.

Z 0 na 112 za 5,3 sekundy

Test Hyperloop One byl velice rychlý a krátký. Ostatně testovací dráha DevLoop měří na délku necelého půl kilometru. Ani na samotném videu, které firma včera zveřejnila, se toho zas až tak moc neděje. Přesto tento test přinesl důležitá data pro vývojové oddělení firmy i důležitou představu pro nás ostatní. Testovací vozík dosáhl přetížení téměř 2 G. Během 5,3 sekundy dlouhého testu se vozíku podařilo dosáhnout rychlosti 70 mil v hodině, přibližně 112 km/h.

Rychlost ostrého Hyperloopu by měla být více než trojnásobná. Hyperloop One v tuto chvíli hovoří o 400 km/h. Časopis Wired však připomíná, že společnost původně slibovala až 700 mil za hodinu, tj. 1 120 km/h. Je ale zřejmé, že pro dosažení takové rychlosti při přijatelném přetížení bude potřeba pár kilometrů dlouhá dráha, stejně jako na samotné brzdění.

První pod má 8,5 metru

Hyperloop One zveřejnila své video ve stejný den, kdy představila svůj první designový pod XP-1. Ten je určen hlavně na náklad. Na lidskou posádku si Hyperloop tedy možná ještě počká. Samotná kapsle je vyrobena z kombinace hliníku a karbonového vlákna a využívá podobné skořepinové konstrukce jako letadla. Na délku měří 28 stop (cca 8,5 metru), o šířce se firma nijak nezmiňuje, ale průměr potrubí je 11 stop (cca 3,35 metru), takže široký by pod XP-1 mohl být okolo tří metrů.

Hyperloop se má stát realitou již v roce 2020

S myšlenkou Hyperloopu přišel původně Elon Musk. Ten se však v jeho realizaci momentáloně neangažuje. Hyperloop One je jen jednou ze společností, které o realizaci Muskovy myšlenky usilují. Letos v únoru do hry vstoupila ambiciózní Arrivo, jež slíbila první komerční trasu již v roce 2020. Jeden z jejích spoluzakladatelů Brogan BamBrogan měl přitom blízko k Muskovi, je totiž bývalým inženýrem SpaceX. Nás v Česku pak zajímá zejména další z hráčů, společnost Hyperloop Transportation Technologies (HTT), která v lednu oznámila, že jako první propojí Česko se Slovenskem, konkrétně Brno s Bratislavou a později i s Prahou. Brno dokonce už podepsalo s HTT smlouvu o partnerství. Hyperloop má zkrátit cestu z moravské metropole do Bratislavy na pouhých deset minut.

Tagy:  Elon Musk,   update,   hyperloop,   koncept,   výzkum

Články ze stejných kategorií

Související články

PROČ PRÁVĚ ELEKTROMOBIL

Dolní blok č. 1

Elektromobily
vs. klasické vozy:
Jaké jsou hlavní rozdíly?
Jaké výhody s sebou přináší?

FÓRUM

Dolní blok č. 4

Sekce pro registrované uživatele.
Chcete pokračovat?