Samsung útočí na Teslu/Panasonic, přišel s prismatickými články

Samsung útočí na Teslu/Panasonic, přišel s prismatickými články
11. 01. 2017 | Zdroj: electrek.co

Tesla s Panasonicem minulý týden zahájily společnou produkci li-ion článků 2170, které budou pohánět nový Model 3 a budou i v srdci Powerwall 2 a Powerpack 2. Samsung však včera přišel s revoluční novinkou – vysokokapacitními rychlonabíjecími prismatickými články, a to ve stejném formátu jako nový 2170 od Tesly. Ty by mohly pohánět auta od Faraday Future a Lucid Motors. Má Tesla problém?

Integrované bateriové moduly

Samsung je ohledně svých nových li-ion článků velice tajuplný. Jediné konkrétní údaje, které o nich prozradil, je právě využití lithia a nový koncept „integrovaných bateriových modulů,“ které v sobě kombinují 24 prismatických monočlánků s kapacitou okolo 6 až 8 kWh. Ten rozptyl samotný je ale zvláštní. Klasické bateriové moduly používané nyní v elektromobilech pracují s 12 monočlánky a kapacitou 2 až 3 kWh. Z podstaty tak jsou těžší a vyžadují více konstrukčních dílů.

Dojezd až 595 km

V elektromobilech se, podle Samsungu, dnes používají battery packy standardizované velikosti. Jeho prismatické články, díky větší hustotě energie, dokáží standardizovanému battery packu dodat kapacitu pro dojezd ve výši až 370 mil (595 km). Problém je ale v tom, že žádné skutečně standardizované battery packy nejsou. Vždyť jen kolik různých variant každé Tesly se dnes nabízí. A akumulátory pro hybridy taky nejsou vzájemně zaměnitelné, a to ani v rámci jedné automobilky.

Ultrarychlé nabíjení

Další pozitivní zprávou je konstrukce prismatických článků umožňující velmi rychlé nabíjení. Samsung hovoří o dobití 80 % kapacity během 20 minut. To nebezpečně připomíná proklamace Faraday Future o rychlosti nabíjení FF 91. To se má konkrétně na 100 % kapacity dobít za méně než hodinu. A hádejte, jaký FF 91 uvádí dojezd – 378 mil. Samsung přitom ve své prezentaci hovořil o tom, že jeho články jsou určeny zejména pro americké výrobce elektromobilů. Těch zas tolik není – Tesla, Chevrolet (Bolt EV, Spark EV), Ford (Focus Electric), pak nějaké menší startupy a potom právě Faraday Future a Lucid Motors.

To nejlepší na závěr

Samsung má tedy lithium-iontový článek, který má větší kapacitu než ten Tesly/Panasonicu, jde ho mnohem rychleji dobít a jako bonus nabízí nižší hmotnost a méně konstrukčních částí (díky tomu, že jeden battery pack má 24 článků). Tesla s Panasonicem tedy mají vážný problém. Jenže…

Samsung spolu s představením svého článku také sdělil, že jeho produkce je plánována na rok 2021. Za dlouhé čtyři roky! Tesla/Panasonic přitom své články 2170 nové generace vyrábí už teď. A je tu ještě jedna zpráva dne – pakliže by Faraday Future FF 91 skutečně měl být osazen akumulátory od Samsungu, jakože to z blízké podobnosti technických parametrů i z náznaků Samsungu tak vypadá – jeho produkce by začala až v roce 2021!!!

Tagy:  Tesla,   energie,   baterie,   dobíjení,   elektromobil,   dojezd,   Samsung,   akumulátor,   Faraday Future,   Panasonic,   nabíjení,   cena

Články ze stejných kategorií

Související články

PROČ PRÁVĚ ELEKTROMOBIL

Dolní blok č. 1

Elektromobily
vs. klasické vozy:
Jaké jsou hlavní rozdíly?
Jaké výhody s sebou přináší?

FÓRUM

Dolní blok č. 4

Sekce pro registrované uživatele.
Chcete pokračovat?