menuMENUHledat

Tesla potvrdila cenu pro Model 3

11.02.2016 07:00 | Autor: BP | Zdroj: teslarati.com
Tesla potvrdila cenu pro Model 3

Bloomberg vydalo 9. února zprávu, že nadcházející Tesla Model 3 bude k mání za 35 tisíc dolarů (v přepočtu asi 840 tisíc Kč). Tato informace byla následně potvrzena mluvčí Tesly, Khobi Brooklyn, která pro Bloomberg uvedla:

„Můžeme potvrdit, že cena 35 tisíc dolarů je bez debat. Nezměníme své stanovisko.“

Což potvrzuje prohlášení, které před rokem uveřejnil Elon Musk v jednom z rozhovorů:

„Když říkám 35 tisíc dolarů, myslím 35 tisíc dolarů. A hotovo.“

Průměrná cena Modelu 3 bude asi 740 tisíc Kč

V některých zemích získávají zákazníci při nákupu elektromobilu nebo plug-in hybridu státní příspěvek. Colorado má největší federální dotaci – 6 tisíc dolarů (144 tisíc Kč). Takže při koupi Tesla Model 3 zaplatí zákazník kolem 600 tisíc Kč. A to už je pořádný rozdíl!

Podle agentury Bloomberg bude průměrná cena Modelu 3 asi 31 tisíc dolarů (kolem 740 tisíc Kč). Analytik Salim Morsy uvádí, že téměř všechny vozy v této ceně jsou SUV nebo velká auta. Nejvíce se Modelu 3 blíží BMW 3, kterého se prodává víc jak 100 tisíc za rok. To také startuje na ceně 35 tisíc dolarů (840 tisíc Kč).

Nejdřív přijdou pravděpodobně limitované "Signature Series"

Během příštího týdne by Tesla měla odhalit první snímky Modelu 3. Je tu dost reálná šance, že vůz nepůjde do prodeje v roce 2017, jak se původně plánovalo. Odborníci říkají, že reálnější odhad je spíš 2018. Navíc jako první pravděpodobně přijdou “Signature Series” stejně jako u Modelu X. A cena těchto modelů by mohla být až dvojnásobná, než u klasického Modelu 3.

Chtěli bystě vědět víc? (My rozhodně ano.) Budeme si muset počkat na březnové odhalení.

This article originally appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.

 

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Elon Musk strávil v čele Tesly více než devět let. Původně s ní přitom neměl mít nic společného. V roce 2004 tam vstoupil jen jako jeden z investorů. Na ředitelskou židli se dostal v roce 2008 po zásadní neshodě s původními zakladateli Tesly ohledně vzhledu interiéru. Zakladatelé (a tím pádem i bývalý CEO) odešli a Musk se chtě nechtě musel chopit ředitelské funkce. Teď už by z ní možná měl odejít. Muskova práce v Tesle je u konce Když se Musk rozhodl investovat do Tesly, předsevzal si, že světu ukáže, že elektrický sporťák může být rychlý, zábavný a nabízet kvalitní interiér. Chtěl tak získat finanční prostředky na masovější luxusní elektromobil – budoucí Model S. A to se mu podařilo. Model S však měl pomoci pouze získat prostředky na masivní rozšíření elektromobilů, na výrobu dostupného auta, kterého by se ročně prodaly stovky tisíc kusů. Tímto automobilem je Model 3 s více než půl milionem předobjednávek. Jenže teď nastupuje fáze optimalizace výroby, logistiky, pečlivého řízení nákladů a tak dále. Proto si také Tesla loni najala Petera Hochholdingera, špičkového odborníka na řízení výroby, kterého přetáhla z Audi. Muskova role byla vždycky vizionářská, i když pro svůj mikromanagement se rozhádal se zakladateli Tesly i s mnohými dalšími zaměstnanci, jimž říkal, co a jak přesně mají dělat, i když nebyl jejich přímým nadřízeným. Jenže teď, když se z Tesly oficiálně stává seriózní velkoobjemová automobilka, je možná načase přenechat výrobu profesionálům. Proč? Vizionáře každodenní rutina zabíjí Příštích několik měsíců, jež Musk označil za výrobní peklo, bude o všem, jen ne o vizionářském přístupu. Bude to optimalizace rutiny. Kaizen, jak tomu kdysi říkala Toyota, tedy systém neustálého zlepšování výroby často po těch úplně nejmenších kouscích. Ostatně existuje velké množství firem, které se živí třeba tím, že změní v automobilce rozmístění nářadí u pracovníků jedné malé části výrobní linky a automobilce tak ušetří desítky milionů ročně. To ale není nic pro vizionáře. Je to tvrdá práce matematického modelování. Elon Musk však byl a stále je tím, kdo se chtěl dostat na Mars. To díky Marsu se také objevil v Tesle. Není tam kvůli tomu, že by byl odborníkem na automobilový průmysl, logistické či výrobní systémy či na retailový prodej aut. Je tam proto, že zakladatelé Tesly si s ním náhodou na jedné konferenci v roce 2000 potřásli rukou. Teď je ale možná čas vrátit se zpět k misi na Mars. Musk má na víc než na šéfování automobilce Podívejte se, kdo dnes vede automobilky – třeba Toyotu, Ford, Volkswagen či Nissan, reálně největšího konkurenta Tesly. Znáte jejich jména? Patrně ne. Jsou to totiž manažeři, ne vizionáři. Nikdo z nich nechce na Marsu stavět milionovou metropoli, nikdo z nich nechce dávat auta na skateboardy a budovat 3D tunelové systémy pod městy, nikdo z nich nechce strkat lidi do vakuového potrubí a nahradit tak leteckou dopravu. Mimochodem právě hyperloop už je tím konceptem, u kterého Musk oficiálně uznal, že nemá dostatečnou časovou kapacitu, a jeho vývoj svěřil jiným. Třeba to vyjde, třeba nikoliv. Určitě ale na světě bude existovat víc zkušených generálních ředitelů automobilek než lidí schopných dotáhnout hyperloop do produkční reality. A právě proto by se Elon Musk možná měl z Tesly stáhnout. Má mnohem větší potenciál než být generálním ředitelem automobilky, která chce velikostí své roční produkce někdy do roku 2020, když všechno půjde naprosto ideálně, začít pozvolna dohánět Škodu Auto.   

ELON MUSK

Musk odhalil první fotku Tesla Model Y

Musk odhalil první fotku Tesla Model Y

Elon Musk zveřejnil první oficiální fotku chystaného elektrického SUV Tesla Model Y. Na setkání akcionářů dále řekl, že nový elektromobil bude využívat zcela novou platformu.

VOZY TESLA

Nahoru