menuMENUHledat
banner

Dokáže Tesla ustát zásah utrženou skálou?

05.11.2018 09:52 | Autor: VS | Zdroj: teslarati.com
Dokáže Tesla ustát zásah utrženou skálou?

Co se stane s automobilem, když v plné rychlosti dostane zásah téměř 20 kg těžkým kamenem? Nedobrovolně se o tom přesvědčil jeden z majitelů Modelu 3, kterému automobil zachránil život.


Nečekaný spolujezdec

Pro Jadea Inska bylo minulé pondělí klasickým startem týdne. Ráno vstal, udělal si snídani a vydal se se svým Modelem 3 do práce. To však ještě netušil, že mu o pár minut později přistane ve voze téměř dvacet kilogramů vážicí balvan.

Náraz byl tak masivní, že prorazil přední sklo, které jej však naštěstí ztlumilo natolik, že balvan neohrozil Jadea na životě, ale místo toho udělal obrovskou díru na palubní desce v místech za volantem, který ohnul, částečně posunul dotykovou obrazovku vozu a skončil na sedadle spolujezdce.

„Najednou to vypadalo, jako by moje auto vybuchlo. Všude byly střepy a vedle mě se objevil obrovský balvan.“ Takto popsal svůj zážitek místní televizní stanici Jade.

Velké štěstí v neštěstí

Samotnému mu pak trvalo nějakou chvíli, než celý incident vstřebal. Naštěstí pro něj a ostatní účastníky provozu byl schopen s vozem i přes poškozený volant, minimální viditelnost díky rozbitému sklu a oděrkám v oblasti obličeje, zajet na kraj vozovky a zapnout výstražná světla.

Naštěstí byl v ten moment ve voze sám a utrpěl jen drobná poranění. To se však nedá říci o jeho Modelu 3. Ten má kompletně zničené přední sklo, vážně poškozenou palubní deskuvolant, poničenou dotykovou obrazovku a čalounění sedadel. K tomu byla navíc poškozena i příď vozu, protože kromě velkého balvanu automobil zasáhly i další kusy skály, které na něm také zanechaly svůj podpis.

Insko však vzal celou nehodu s nadhledem. Prohlásil, že si onen kus kamene vystaví doma na dvorku, aby mu neustále připomínal, co se mohlo stát a aby byl vždy opatrný.

Bezpečný vůz

Pravdou je, že si Jade nemohl vybrat k takové nehodě lepší automobil. Model 3 byl nedávno shledán nejbezpečnějším vozem, jaký kdy byl v USA testován. Díky elektrickému pohonu mají vozy velké bortící zóny a nízké těžiště. Tesla pak o automobilu sama prohlásila, že se jedná o vůz s nejnižší pravděpodobností zranění členů posádky.

Je horší skála nebo letadlo?

Pro Teslu to však není v posledním období první velmi podivný incident. V září se jeden z Modelů X stal přímým účastníkem zvláštní nehody, kdy byl zasažen letounem. Ten měl během letu technické potíže a pilot byl nucen k nouzovému přistání. Během manévru přetrhal dráty elektrického vedení a letoun zasáhl i několik automobilů, které jely v ulici, kam byl pilot nucen přistát. Díky odolnosti Modelu X však jeho řidič i spolujezdec vyvázli z nehody bez zranění.



Nahoru