menuMENUHledat
banner

Hloupý test nadšence měl zjistit, jak by si vedla Tesla při kontroverzní nehodě Uberu

17.04.2018 07:07 | Autor: VS | Zdroj: youtube,com, tesla.com
Hloupý test nadšence měl zjistit, jak by si vedla Tesla při kontroverzní nehodě Uberu

Tragická nehoda autonomního vozu společnosti Uber vyvolala celou řadu otázek. Jednou z nich bylo také to, co by se stalo, kdyby se do celé situace dostal vůz značky Tesla.


Nehoda plná kontroverzí

Nedávno jsme vás informovali o tragické nehodě, která se odehrála v americkém městě Tempe v Arizoně. Automobil společnosti Uber, Volvo XC90 PHEV s deaktivovaným systémem Aptiv ADAS, srazil chodkyni, která přecházela vozovku. Ta na následky svých zranění zemřela.

Nehoda okamžitě vyvolala celou řadou diskusí, které řešily především to, kdo nese na celém incidentu vinu. Zda za to může chodkyně, která nebyla vůbec osvětlená, ani na sobě neměla žádné reflexní prvky, nebo žena, která seděla ve voze jako dozor, či samotný automobil a jeho autonomní technologie. Nechme však tyto otázky pro skutečné odborníky a pojďme si položit trochu jinou otázku. Mnoho lidí se totiž ptalo, zda by k nehodě došlo i v případě, kdyby místo Volva jela na daném úseku Tesla.

Test plný problémů

Na tuto otázku se pokusilo najít odpověď již několik nadšenců, kteří se pokusili simulovat tragickou nehodu. Hned na začátku je však nutné říci, že jejich počínání bylo velice amatérské a velmi nezodpovědné, a to hned z několika důvodů.

Prvním problémem je, že celý experiment prováděli v běžném provozu na veřejné komunikaci, což není nejchytřejší nápad. I během experimentů v kontrolovaných podmínkách může dojít k neočekávanému vývoji a zraněním. Simulovat nehodu na veřejné komunikaci je dost nezodpovědné.

Druhý problém se týká samotného vozu Tesla. Jak jistě víte, systém Autopilot není klasickým autonomním systémem, ale jedná se o pokročilý asistenční systém s celou řadou funkcí, které však mají za úkol řidiči pomáhat, nikoliv jej zcela nahradit. Sám Elon Musk při jeho představování řekl, že systém bude detekovat spíše velké objekty, jakými je třeba los, než aby zachytil běžícího jelena. A z tohoto prohlášení se lze snadno dovtípit, jak je na tom systém Autopilot s člověkem, tedy v případě podivného experimentu s lampou a kusem tkaniny.

Lampa nemá šanci

Samozřejmě je od majitele Tesly pěkné, že se pokusil nalézt odpověď na otázku fanoušků vozů Tesla. Ovšem existuje mnoho jiných způsobů, jak se dozvědět, jak by se Tesla v případě takové situace zachovala. A začít by mohl rovnou u výrobce, který poměrně obsažně popisuje, jak jeho systém sledování okolí vozu vlastně funguje.

Pokud by tak autor videa učinil, možná by mu došlo, že automobil lampu s kusem látky prostě detekovat nebude. Pokud byste i vy měli náhodou tendence skočit do svého automobilu a vyzkoušet, jak by Tesla v podobné situaci obstála, rozmyslete si to prosím.

Nahoru