menuMENUHledat

Když vyždímáte Teslu do poslední kapky

23.04.2018 10:46 | Autor: VS | Zdroj: Youtube.com
Když vyždímáte Teslu do poslední kapky

Výrobci udávaný dojezd elektromobilů se od toho reálného často liší a platí to i pro vozy Tesla. Kolik kilometrů vlastně ujede Model 3 na jedno jediné nabití, se rozhodl otestovat Ben Sullins, a byl docela překvapený.


Do poslední kapky

Ben Sullins je nejen majitelem Modelu 3, ale především autorem kanálu Teslanomics na YouTube, který se zaměřuje na všemožné testování schopností vozů značky Tesla a dalších elektromobilů. Jeho poslední test si dal za úkol prověřit schopnosti Modelu 3, který byl nabit na 100% kapacity baterií a poté vyslán do světa s tím, jak dlouho po něm vydrží jezdit.

Udávaný dojezd vozu automobilkou je 500 kilometrů na jedno nabití. V Teslanomics se rozhodli, že jejich ždímací výlet povede ze San Diega do Las Vegas, což je vzdálenost, která téměř přesně odpovídá udávanému dojezdu vozu.

Malý velký jedlík

Již velmi brzy se ukázalo, že Model 3 bude o něco větší nenasyta, než Tesla uvádí. Ve městě Joshua Tree, které leží ve státě Kalifornie, měl automobil dostatek energie již jen na 214 kilometrů a z celé plánované trasy ukousl jen 223 kilometrů. A z jednoduchého výpočtu bylo jasné, že to s dodržením slibovaného dojezdu nevypadá nejlépe.

Že Model 3 nedosáhne slibovaného dojezdu, začalo být jasné již na první zastávce v Twentynine Palms. Tento bod byl přesně na půli cesty, jenže Model 3 hlásil, že zvládne ujet již jen 144 kilometrů, přičemž za sebou nechal jen 304 kilometrů. Většina cesty se ubírala po dálnici a Ben měl zapnutý systém Autopilot.

Celé dobrodružství vyvrcholilo po 452 ujetých kilometrech, kdy Model 3 vypil poslední kapku šťávy z baterií a dále odmítl pokračovat. Automobil tak využil 75 kWh energie s průměrným využitím 429,3 Wh na jeden kilometr.

Vše mohlo být jinak

Model 3 v testu neobstál a slibovaného dojezdu nedosáhl. Je tu však hned několik vysvětlení, proč se tak stalo. Jak uvedl sám Ben Sullins a poté i několik komentářů přímo pod videem na YouTube, za sníženým dojezdem mohly stát úpravy Modelu 3, který byl obut do dvacetipalcových kol, měl širší pneumatiky a měl i upravené zavěšení. Je tedy otázkou, zda by si automobil vedl lépe, pokud by byl ve svém továrním nastavení a měl klasická osmnáctipalcová kola typu Aero, která jsou navržena pro co nejdelší dojezd.

Na celé video se můžete podívat zde:

Tesla v současné době produkuje pouze jednu verzi Modelu 3 s delším dojezdem. Klasické verze bychom se však měli dočkat velice brzy. Elon Musk totiž oznámil, že by produkce modelu s dojezdem 350 kilometrů by měla být zahájena již v červnu tohoto roku, poté, co se společnosti podaří dosáhnout výrobního tempa 5 tisíc Modelů 3 během jednoho týdne.

Nahoru