menuMENUHledat
banner

Nejbezpečnější automobil všech dob? Podle nejnovějších testů Tesla Model 3!

08.10.2018 10:44 | Autor: VS | Zdroj: Tesla.com
Nejbezpečnější automobil všech dob? Podle nejnovějších testů Tesla Model 3!

Nejnovější statistiky pravděpodobnosti zranění v Modelu 3 prokázaly, že tato pravděpodobnost je u tohoto vozu nejnižší ze všech doposud testovaných vozidel. To z Modelu 3 činí pravděpodobně nejbezpečnější automobil na světě.


Pět hvězdiček od HNTSA

Tuto statistiku přináší agentura NHTSA, což je obdoba Euro NCAP ve Spojených státech. Během testování dosáhl Model 3 pěti hvězdiček ve všech kategoriích, což je naprosto skvělé. Ovšem Elon Musk řekl, že automobil je možná ještě bezpečnější, než co umožňuje ohodnotit systém pěti hvězdiček, čímž chtěl naznačit, že by vůz mohl dostat klidně hvězdiček šest.

Data, která NHTSA při testování Modelu 3 v Long Range konfiguraci získala, dokazují, že tento automobil skutečně dosáhl nejnižší pravděpodobnosti zranění ze všech vozidel, které kdy byly agenturou testovány.

O nejnovější studii se na blogu Tesly můžete dočíst toto:

NHTSA testovala Model 3 Long Range s pohonem zadních kol v rámci svého nového programu pro hodnocení vozů. NHTSA  provedla sérii nárazových testů, které byly použity pro výpočet pravděpodobnosti zranění, během nárazu zepředu, z boku a během převrácení. Údaje agentury ukazují, že cestující ve voze mají nejmenší pravděpodobnost vážného zranění během těchto typů nehod ze všech doposud testovaných vozů. Předchozí testy NHTSA Modelu S a Modelu X umístily tyto vozy na druhé a třetí místo, což činí vozy Tesla nejlepšími, které kdy agentura NHTSA testovala.


Přehled 50 nejlepších vozidel za posledních 7 let

Proč jsou vozy Tesla tak bezpečné?

Důvod, proč si Model 3 vedl v testech tak dobře, vysvětluje Tesla tím, že Model 3 byl navržen s rozložením hmotnosti téměř 50/50 a uložením nejtěžších součástí co nejblíže středu vozidla. Nejtěžší součást vozu je samozřejmě samotný akumulátor, který je umístěn v podlaze vozu a motor je umístěn mírně před zadní nápravou. Tato architektura přispívá nejen k celkové agilitě vozu, ale také zlepšuje jeho stabilitu a minimalizuje rotační kinetickou energii.

Čelní náraz

Stejně jako Model S a Model X využívá i Model 3 celoelektrickou architekturu, která se skládá z konstrukce pro hnací ústrojí a tuhého prostoru pro cestující a akumulátor s nízkým těžištěm. Tyto prvky snižují riziko převrácení vozu a minimalizují možnost deformace prostoru, ve kterém se vykytují cestující. Přední zóna je navíc optimalizována tak, aby absorbovala energii a co nejvíce jí rozptýlila.

Zádržné systémy

Tesla přidala také několik inovací v zádržných systémech. Při čelním nárazu kontroluje zpomalení cestujících v Modelu 3 pokročilý zádržný systém, který je doplněn o přepínače a omezovače zatížení. Ty udrží cestující na svém místě. Speciálně navržené airbagy jsou pak tvarované tak, aby chránily především hlavu cestujících při bočním i čelním nárazu. Obsahují navíc aktivní větrací otvory, kterými je regulován tlak uvnitř airbagů, a je tak optimalizována ochrana cestujícího. Přední airbag spolu s kolenním airbagem a airbagem ve sloupku vozu přispívají k dalšímu snížení rizika poranění.

Boční náraz

Na rozdíl od čelního nárazu neexistuje v případě bočního nárazu žádný prostor pro bortivé zóny. Proto Tesla vyvinula vlastní boční konstrukci, která absorbuje co nejvíce energie ve velmi malém hybném rozsahu. Tato konstrukce pracuje společně s architekturou ochrany akumulátorů, což ještě více přispívá k ochraně posádky vozu. S menším prostorem pro zásah do vnitřku kabiny mají airbagy více prostoru pro své nafouknutí a tlumení nárazu uvnitř kabiny.

Převrácení

Nehody s převrácením vozu patří mezi ty, během kterých často dochází k vážným zraněním a úmrtím. Architektura vozidel Tesla je zásadně navržena tak, aby měla co nejnižší těžiště. Toho je dosaženo umístěním těžkých baterií a elektromotoru co nejblíže k zemi. V případě, kdy dojde k převrácení vozidla, je posádka chráněna konstrukcí karoserie, která je koncipována tak, aby vydržela více než čtyřnásobek vlastní váhy s minimální strukturální deformací.

Jak vidíte, Tesla zkrátka ví, jak dělat bezpečné vozy. Pokud by vás zajímalo její celé vyjádření k tomuto úspěchu a videa, která dokazují, že jsou její vozy skutečně bezpečné, podívejte se na blog automobilky.



Nahoru