menuMENUHledat

V Číně byla představena baterie umožňující dojezd 1000 km na jedno nabití!

23.05.2023 10:46 | Autor: Jarek Bubla | Zdroj: Teslarati.com
V Číně byla představena baterie umožňující dojezd 1000 km na jedno nabití!

Čínská firma představila baterii, která má zajistit dojezd až tisíc kilometrů.


Dojezd je nejčastěji skloňovaným argumentem proti elektromobilům. Pomalu se však tento argument začíná vytrácet. Čínská firma Gotion představila baterii, která má nevídané parametry a má zajistit dojezd elektromobilů, kterého často nedosáhnou ani konvenční vozy.  Ve světě, kde je udržitelná doprava stále důležitější, automobilový průmysl neúnavně pracuje na vývoji pokročilejších a účinnějších bateriových technologií. Mezi nedávnými průlomy vyniká baterie Astroinno s LMFP články od firmy Gotion.

Baterie, navržená a zkonstruovaná společností Gotion nastavuje nový standard pro dojezd a výkon elektromobilů. S kapacitou 140 kWh a mimořádným dojezdem až 1000 km na jedno nabití řeší jeden z klíčových problémů potenciálních majitelů EV: obavy z dojezdu. Tento pozoruhodný úspěch představuje významný milník v odvětví a připravuje cestu pro široké přijetí elektrických vozidel. Nutno podotknout, že baterie s kapacitou 140 kWh bude vážit přibližně 750 kg a bude tak vhodná spíše pro specifické způsoby dopravy. Například kapacita baterie Modelu 3 a Y je zhruba poloviční a ve většině případů plně dostačující.

Baterie, jež neobsahuje kobalt ani hliník, využívá pokročilou kombinaci lithium-iontových článků s poměrně vysokou hustotou a inovativních chladicích mechanismů, což umožňuje efektivní odvod tepla. Tato technologie zajišťuje, že baterie se nepřehřívá ani při náročných jízdních podmínkách, optimalizuje její výkon a prodlužuje životnost.

Společnost Gotion uvedla, že její lithium-mangan-železo-fosfátová nebo LMFP baterie již funguje výrazně nad tím, čeho jsou schopny dnešní články, a procházejí všemi nezbytnými bezpečnostními testy. Masová výroba by měla začít v příštím roce.

Gotion vyvíjel článek deset let ve snaze učinit baterie komerčně životaschopnými. Jeho rozsah je umožněn díky novým přísadám do elektrolytu. Materiály LMFP, alespoň v minulosti, byly vystaveny nízké vodivosti, nízké hustotě zhutnění a rozpouštění manganu při vysokých teplotách. Byly neefektivní a nefungovaly dobře v aplikacích EV, což je to, co společnosti jako Gotion v posledním desetiletí řešily. Bateriové články mají dvakrát větší energetickou hustotu na 1 kg než běžné LFP články a podobnou jako NCM a NCA články.

Gotion se také zaměřil na efektivitu v hmotnosti a kabeláži. Hmotnost článku byla snížena téměř o třetinu, zatímco konstrukční díly v battery packu byly sníženy o 45 procent. Kabeláž byla snížena z 303 metrů na pouhých 80. Volkswagen má v současné době smlouvu na dodávku s Gotion, ale není jasné, zda německá automobilka bude první, kdo nové články využije.

 

 

Nahoru