menuMENUHledat

4 věci, které jsem se naučil během 10 tisících mil s Tesla Model S

23.01.2015 09:28 | Autor: BP | Zdroj: fool.com, teslamotors facebook
4 věci, které jsem se naučil během 10 tisících mil s Tesla Model S

Za méně než 4 měsíce jsem najezdil přes 10 tisíc mil s mým elektrickým sedanem Tesla Model S. Během 2 200 mil dlouhého výletu po zasněžených kopcích jsem se dostal až k jeho limitům. Shrnul jsem čtyři nejdůležitější body o životě s tímto vozem budoucnosti.

1. Nabíjení je mnohem snadnější, než by si kdo mohl myslet

Vzhledem k dojezdu 265 mil většinou se ženou dobíjíme Model S doma. Kromě dobíjecích stanic jsme během výletu do Kalifornie používali také vysokorychlostní dobíječky Supercharger. Často byly umístěny poblíž nakupovacích center. (A proč ne? Je to zdarma a můžete zaparkovat přímo u vchodu.)

Abychom byli upřímní, párkrát jsme nabíjeli i u veřejných stanic, pokud se nám to hodilo nebo jsme chtěli poblíž nakupovat. Ale ne proto, že bychom museli. Po zbytek času jsem Teslu prostě zapojil do zásuvky a dobíjel jí doma v garáži.

Svoboda toho, že nemusím každou chvíli zastavovat u smradlavé benzínky, určitě stojí za těch pár minut čekání u dobíjecí stanice. Navíc jste venku a můžete se jít projít.

2. Supechargery značky Tesla změní celý plán hry

Bez celé skvěle promyšlené sítě Superchargerů by život majitelů Modelů S nebyl ani poloviční. Rychle rostoucí počet míst, kde nabíjet, usnadňuje život řidičům Tesla co to jde.

K dobití poloviny kapacity je potřeba asi 20 minut, případně 40 minut na dobití kapacity kolem 80 %. Jak je vidět, Superchargery dělají život s Modelem S mnohem lehčí, než jaký by byl bez nich. A nejlepší na tom všem je, že majitelé Modelu S ve verzi s baterií 85 kWh mají zaručené dobíjení zdarma po celý zbytek života. Vlastníci vozu s 60 kWh baterií si připlatí předem 2 000 dolarů nebo 2 500 dolarů po doručení.

Na našem výletu do Kalifornie bylo spoustu dobíjecích stanic přímo na místě, kde se nachází Superchargery. Slyšel jsem od různých majitelů Tesla, že museli dokonce čekat frontu, aby si mohli svůj vůz dobít. Podle mě je to jeden z dalších důvodů, proč Tesla nedávno postavila výměnnou stanici baterií, i když je zatím ve fázi beta.

V této chvíli můžeme v USA najít 145 Superchargerů, po celém světě jich je 338. A číslo se neustále zvyšuje.

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru