menuMENUHledat
banner

Ferrari se bojí Tesly a slibuje elektromobily!

22.01.2018 16:07 | Autor: MSO | Zdroj: Zdroj obrázku: ferrari.com
Ferrari se bojí Tesly a slibuje elektromobily!

Představení nové generace Tesly Roadster zamávalo trhem se supersporty. Inženýři v Bugatti mohli jen zamáčknout slzu, vlastně hned dvě. Roadster má větší zrychlení než Chiron a dvojnásobný dojezd. A tyhle parametry způsobily zemětřesení i jinde než u Volkswagenu, v legendárním Ferrari. Jeho generální ředitel Sergio Marchionne bouchl do stolu a budou se dít věci!

Elektrické Ferrari přijde velmi brzy

„Pokud má někdo postavit elektrický supersport, Ferrari bude první!“ uvedl rozhodným hlasem Sergio Marchionne minulý týden v Detroitu pro agenturu Bloomberg. Připomeňme si přitom, že Roadster, jehož kompletní parametry Tesla představila v listopadu loňského roku, se má začít prodávat již za dva roky. Ferrari tak nemá příliš mnoho času. Buď musí mít v rukávu něco zcela nového, nebo bude muset elektrifikovat jeden ze stávajících modelů.

A Tesla rozhodně není jediným potenciálním hráčem na trhu supersportů. Své slovo zde může mít i Honda. Ta už druhým rokem prodává svůj hybridní supersport NSX (v USA pod značkou Acura). Je přitom otázka, zda se nepokusí 3,5litrovou benzinovou V6 nahradit čistě elektrickým pohonem. Rozhodně má však s elektrickými pohony víc zkušeností než Ferrari, které je může znát jen ze závodů formule 1, kde ale hrají marginální roli.

První budou hybridy

„Děláme to, protože musíme,“ přiznal Marchionne, že k posunu směrem k elektrifikaci legendárního plnokrevníka se nechal dotlačit Teslou a Hondou. Ferrari chce nejprve představit hybridní supersport. Následný přechod k čistě elektrickému pohonu je však podle Marchionneho „snadný“. O důvod víc, proč by si Ferrari mělo pospíšit, protože Honda už má v této oblasti dvouletý náskok.

O autopilota se možná postará Google

Zajímavé je, že Bloomberg zmiňuje i spolupráci se společností Waymo, tedy de facto s Googlem. Ta vyvíjí autonomní řízení, které by mělo v budoucnu jít nasadit do libovolných automobilů, ale využívá k tomu primárně vozy sesterského Chrysleru. Mateřský Fiat se přitom loni v létě připojil do aliance BMW a Intelu. Je tedy otázka, jakou spolupráci má Bloomberg na mysli. Je však zřejmé, že pokročilé autonomní řízení Roadsteru by pro Ferrari mohlo být zásadním problémem, pokud by něco podobného jeho elektrický supersport nedokázal nabídnout.

Přijde také elektrické SUV?

Marchionne uvedl ještě jednu důležitou věc, která po detailnějším prozkoumání může mnohé prozradit. Řekl totiž, že „Ferrari představí své první SUV, které bude nejrychlejší na trhu“. Má se tak stát na konci roku 2019 nebo počátkem roku 2020. Porazit Model X přitom nebude snadné, tedy ne pro SUV s konvenčním pohonem. Připomeňme, že z 0 na 60 mil v hodině zrychlí za 2,9 sekundy, tedy za stejnou dobu jako Ferrari 458 Speciale. Lze si přitom jen těžko představit, že by Ferrari své SUV dokázalo udělat rychlejší, aspoň tak rychlé jako Ferrari FXX Enzo, jež z nuly na 60 mil zrychlí za 2,8 sekundy. Možná nás tedy Ferrari ještě překvapí!



Nahoru