menuMENUHledat

Pod kapotou elektromotor, díl VI: Plug-in hybrid v akci

05.03.2015 11:00 | Autor: BP | Zdroj: ecomento.com
Pod kapotou elektromotor, díl VI: Plug-in hybrid v akci

Ford C-Max Energi

Ford C-Max Energi byl vytvořen s výkonem 188hp (140kW) v hybridním módu, který doručuje dvou litrovému čtyřválcovému Atkinsonu. Připočtěme také elektromotor s 7.6 kWh lithium-ion bateriemi, které jsou menší a lehčí než nikl-metalové hybridní baterie použité v předchozí generaci Ford.

Elektrický pohon dokáže vyprodukovat špičkovou 68kW, limitovanou pouze velikostí elektromotoru a schopnosti akumulátoru dodávat energii. C-Max Energi je schopný dosáhnout nejvyšší rychlosti za použití pouze elektrické energie 137 km/h, což je o 32 km/h víc, než můž nabídnou konkurenční Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Ford C-Max Energi využívá systém regenerativního brzdění, který dává možnost zachytit a opětovně použit více než 95% brzdné energie obvykle ztracené v průběhu brzdění. Doba nabíjení je 7 hodin s 120V nabíječkou, při použití 240V jsou to pak pouze 2,5 hodiny. Port pro nabíjení má LED osvětlení podobně jako Ford Focus Electric. Najdete ho na řidičově straně blízko zadní části vozu. Světelný kroužek ukazuje stav dobíjení. Baterie jsou pokryty osmiletou zárukou s garancí výdrže 160 000 km.

Ford Fusion Energi

Ford Fusion Energi je plug-in, který byl odhalen v roce 2012 na North American International Auto Show. Prodeje začaly na americkém trhu během února 2013. Vzhledem ke kapacitě baterií má Energi nárok na vládní slevu na dani (samozřejmě v Americe). Do června roku 2013 se prodalo 1 585 kusů a číslo jen narůstá.

Honda Accord Plug-in Hybrid

Honda Accord Plug-in Hybrid Sedan nabízí jeden ze čtyř nejefektivnějších pohonů nové generace Accord. Accord Plug-in Hybrid je protiváhou svému konvenčnímu hybridnímu protějšku Honda Accord Sedan, který se zjevil v létě 2013.

Nová Honda Accord Plug-in Hybrid je poháněná unikátním dvou-motorovým hybridním systémem. Ten tvoří dvoulitrový čtyřválec Earth DreamsTM i-VTEC o síle 137 koní a výkonný elektromotor o výkonu 124kW. Elektrický model podporuje 6,7kWh lithium-ion baterie.

K maximálnímu navýšení jízdní efektivity nabízí unikátní dvou-motorový hybridní systém několik jízdních módů. Je možné si vybrat mezi celo-elektrickým EV Drive, benzín-elektřina Hybrid Drive a přímým Engine Drive.

McLaren P1

McLaren P1 je plug-in hybrid supercar z dílny veleznámého anglického automobilového výrobce McLaren Automotive. Koncept vozu byl představen v roce 2012 na Paris Motor Show a byl považován za dlouho očekávaného nástupce Formula 1. Design vozu P1 je ovlivněn legendou McLaren MP4-12C, můžeme si ale povšimnout přidaných panelů karoserie, které dodává vozu agresivní vzhled a vyzdvihuje aerodynamickou podstatu.

Nemá stejné třímístné rozmístění jako jeho předchůdce, McLaren F1. Konstrukce světlometů ale více než jasně vypovídá, do jaké rodiny supercar patří. Stejně jako McLaren F1 z roku 1992, tak i McLaren P1 nabídne pohon zadních kol.

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru