menuMENUHledat

Pozor na podvodníky v servisech

08.03.2015 07:00 | Zdroj: ecomento.com
Pozor na podvodníky v servisech

Servisní prohlídky elektromobilů jsou specifické – hlavně proto, že jejich údržba je velmi nenáročná. Někteří pracovníci servisů na to ale občas „zapomínají“.

Výměn je mnohem méně

Péče o elektromobil zahrnuje příležitostnou kontrolu baterií, občasnou výměnu pneumatik nebo gumy do stěračů. Díky rekuperačnímu brzdění dojde na výměnu brzdových destiček o dost méně často než u klasického auta, pokud nešlapete na pedál jako diví. V servisu se vám postarají jen o brzdovou a chladicí kapalinu, starost o olej odpadá úplně. Jediné, co si řidič čas od času musí sám zařídit, je dolévání kapaliny do ostřikovačů.

Takže si představte to překvapení, jaké zažil majitel Nissanu Leaf, když mu po první pravidelné servisní kontrole přibylo na výsledném účtu 40 $ za výměnu oleje a vzduchových filtrů. Prodejce navíc odmítl napravit svoji chybu a o částce se dohadoval celé měsíce.

Nakonec se ukázalo, že místo Nissanu Leaf byla zmíněnému majiteli účtována cena za prohlídku Nissanu Pixo! Uvěřit, že zaměstnanci servisu nepoznali rozdíl mezi těmito vozy, lze jen velmi těžko, že…

Kontrola baterie? Zdarma!

Bohužel nejde o jediného zákazníka, který si myslí, že prodejci obírají majitele elektromobilů. Někteří si údajně účtují až 400 $ za kontrolu baterie a kol. Návod k obsluze Nissanu Leaf ale říká, že každoroční kontrola baterie je bezplatná.

Není divu, že prodejci nemají zájem o elektrická auta, když na jejich servisu nic nevydělají. Hlavní myšlenkou tohoto článku ale je: Vždy si pečlivě zkontrolujte účet za servis ještě před tím, než zaplatíte za nesmysly.

Nahoru