menuMENUHledat
banner

Rozhovor o vývoji Tesly, Modelu X, zastoupení v Německu a dalších novinkách

01.04.2015 11:39 | Autor: RS | Zdroj: ecomento.tv, zdroj obrázků: tagesspiegel.de
Rozhovor o vývoji Tesly, Modelu X, zastoupení v Německu a dalších novinkách

Jerôme Guillen je zástupcem šéfa Tesly. Kolegové z Wirtschaftswoche se s ním mohli setkat na autosalonu v Ženevě a vyzpovídali ho. Tady jsou nejzajímavější odpovědi:

Model X se bude lišit od prvních návrhů

K možné spolupráci se společností Apple: „Někteří zaměstnanci Apple jezdí Teslou, ty samozřejmě známe. Ale co Apple plánuje, o tom nevíme nic. Apple je velmi uzavřená společnost, takže já vím také jen to, co se objeví v médiích.“

K elektrickému SUV, Modelu X: „Finální verzi, která se bude výrazně lišit od konceptu vozu zobrazeného dříve, ukážeme ve třetím čtvrtletí, kdy také plánujeme dodávky.“

K plánům růstu v Číně: „Nemůžeme růst tak rychle, jak bychom chtěli - ale jen tak rychle, jak jsme schopni auta vyrábět… Je to složitý trh, a to nejen kvůli všem požadavkům vlády.“

Superchargery a něco navíc

K cenám baterií: „S dokončením Gigatovárny chceme snížit ceny za méně než pět let o 30 procent.“

K palivovým článkům: „Váš chytrý telefon, počítače, satelity ve vesmíru - mají elektrické baterie. Kdyby byly palivové články tak dobré, měl byste je v telefonu.“

K vlastní síti nabíjecích stanic - Superchargerům: „Když jsme začínali s prodejem našich vozů, neexistovaly žádné rychlo-dobíjecí stanice. Nyní chceme našim zákazníkům umožnit jízdu i na velké vzdálenosti. Museli jsme se rozhodnout: Uděláme to sami a velmi rychle – nyní máme 2000 dobíjecích stanic pro Teslu po celém světě - nebo si počkat na standard, což může trvat dlouho, a mimochodem dodnes to není vyřešeno… Elektřina není tak drahá a v nabíječkách používáme stejnou technologii a komponenty jako v autě. Takže nemáme při stavbě žádné další náklady.“

síti prodejců v Německu: „Potřebujeme místní zastoupení a to v Německu také stále rozšiřujeme. Podobně ve Francii. V současné době se zaměřujeme na budování více vlastních poboček, ne na síť klasických prodejců. Elektrické vozy jsou velmi specifické, proto upřednostňujeme své vlastní pobočky. V dlouhodobém horizontu si dokážeme představit i síť prodejců.“

Nahoru