menuMENUHledat

Tesla představila demo nově vylepšeného systému Autopilot

02.11.2018 09:29 | Autor: VS | Zdroj: youtube.com, tesla.com
Tesla představila demo nově vylepšeného systému Autopilot

Automobilka Tesla zveřejnila video, ve kterém představuje vylepšený systém Autopilot. Zároveň na svůj blog přidala celou řadu zajímavých informací, které novinku více přibližují.


Vylepšení, na které si musíme zatím počkat

Vylepšený systém navigace skrze Autopilot by měl umožňovat autonomní jízdu vozu po dálnici s libovolným měněním jízdních pruhů a možností autonomního sjetí z dálnice podle toho, jak je vše nastaveno v navigaci.

Novinka měla být součástí pomalu se rozbíhajícího updatu softwaru s označením Tesla v9, ovšem Tesla se rozhodla novinku do softwaru prozatím nepřidávat a ještě ji více testovat a vylepšovat.

V současné době zvládne automobil jen polovinu z toho, co by nová funkce měla vylepšovat a přinášet. Je tedy schopen autonomně jet po dálnici, ovšem změna jízdního pruhu je zadávána řidičem manuálně a to aktivizací jednoho z blinkrů. Automobil tím dostane příkaz ke změně pruhu a sám do něj najede.

Elon Musk uvedl, že novinka již byla testována na desítkách milionu kilometrů silnic a dálnic, ovšem bude zapotřebí ještě zhruba tak deset milionů kilometrů, aby bylo vše vyladěno k naprosté spokojenosti všech.

Video a blog

Tesla tak prozatím jen zveřejnila video s ochutnávkou tohoto nového systému:

Celá chystaná novinka byla i velmi podrobně rozebrána na blogu automobilky. Zde se dozvídáme, že se jedná o navigační systém, který má za úkol sledovat tu nejefektivnější cestu k cíli. Vybrat si bude možné ze dvou možností, a to buď autonomní jízdy podle vámi předem nastavené trasy nebo autonomní změna jízdních pruhů pro co nejrychlejší dosažení zadaného cílového bodu.

Intenzitu měnění jízdních pruhů může řidič ovlivnit i nastavením jednoho ze čtyř módů. První Disabled zcela změny jízdních pruhů zakáže, Mild a Avarage je pak povolují s nastavením nízkého a středního tempa jejich obměny a poslední mód Mad Max asi není potřeba blíže komentovat.

Kompletně celou zprávu si můžete přečíst zde.

Nahoru