menuMENUHledat
banner

Tag: transport

VIDEA

Boring Company otevře první tunel veřejnosti již v prosinci

Boring Company otevře první tunel veřejnosti již v prosinci

Boring Company v současné době pracuje hned na několika projektech podzemních tunelů. Jedním z nich je i tunel pod Los Angeles, který se momentálně dostává do své poslední fáze výstavby a již velmi brzy se otevře veřejnosti.  

VOZY TESLA

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Elon Musk strávil v čele Tesly více než devět let. Původně s ní přitom neměl mít nic společného. V roce 2004 tam vstoupil jen jako jeden z investorů. Na ředitelskou židli se dostal v roce 2008 po zásadní neshodě s původními zakladateli Tesly ohledně vzhledu interiéru. Zakladatelé (a tím pádem i bývalý CEO) odešli a Musk se chtě nechtě musel chopit ředitelské funkce. Teď už by z ní možná měl odejít. Muskova práce v Tesle je u konce Když se Musk rozhodl investovat do Tesly, předsevzal si, že světu ukáže, že elektrický sporťák může být rychlý, zábavný a nabízet kvalitní interiér. Chtěl tak získat finanční prostředky na masovější luxusní elektromobil – budoucí Model S. A to se mu podařilo. Model S však měl pomoci pouze získat prostředky na masivní rozšíření elektromobilů, na výrobu dostupného auta, kterého by se ročně prodaly stovky tisíc kusů. Tímto automobilem je Model 3 s více než půl milionem předobjednávek. Jenže teď nastupuje fáze optimalizace výroby, logistiky, pečlivého řízení nákladů a tak dále. Proto si také Tesla loni najala Petera Hochholdingera, špičkového odborníka na řízení výroby, kterého přetáhla z Audi. Muskova role byla vždycky vizionářská, i když pro svůj mikromanagement se rozhádal se zakladateli Tesly i s mnohými dalšími zaměstnanci, jimž říkal, co a jak přesně mají dělat, i když nebyl jejich přímým nadřízeným. Jenže teď, když se z Tesly oficiálně stává seriózní velkoobjemová automobilka, je možná načase přenechat výrobu profesionálům. Proč? Vizionáře každodenní rutina zabíjí Příštích několik měsíců, jež Musk označil za výrobní peklo, bude o všem, jen ne o vizionářském přístupu. Bude to optimalizace rutiny. Kaizen, jak tomu kdysi říkala Toyota, tedy systém neustálého zlepšování výroby často po těch úplně nejmenších kouscích. Ostatně existuje velké množství firem, které se živí třeba tím, že změní v automobilce rozmístění nářadí u pracovníků jedné malé části výrobní linky a automobilce tak ušetří desítky milionů ročně. To ale není nic pro vizionáře. Je to tvrdá práce matematického modelování. Elon Musk však byl a stále je tím, kdo se chtěl dostat na Mars. To díky Marsu se také objevil v Tesle. Není tam kvůli tomu, že by byl odborníkem na automobilový průmysl, logistické či výrobní systémy či na retailový prodej aut. Je tam proto, že zakladatelé Tesly si s ním náhodou na jedné konferenci v roce 2000 potřásli rukou. Teď je ale možná čas vrátit se zpět k misi na Mars. Musk má na víc než na šéfování automobilce Podívejte se, kdo dnes vede automobilky – třeba Toyotu, Ford, Volkswagen či Nissan, reálně největšího konkurenta Tesly. Znáte jejich jména? Patrně ne. Jsou to totiž manažeři, ne vizionáři. Nikdo z nich nechce na Marsu stavět milionovou metropoli, nikdo z nich nechce dávat auta na skateboardy a budovat 3D tunelové systémy pod městy, nikdo z nich nechce strkat lidi do vakuového potrubí a nahradit tak leteckou dopravu. Mimochodem právě hyperloop už je tím konceptem, u kterého Musk oficiálně uznal, že nemá dostatečnou časovou kapacitu, a jeho vývoj svěřil jiným. Třeba to vyjde, třeba nikoliv. Určitě ale na světě bude existovat víc zkušených generálních ředitelů automobilek než lidí schopných dotáhnout hyperloop do produkční reality. A právě proto by se Elon Musk možná měl z Tesly stáhnout. Má mnohem větší potenciál než být generálním ředitelem automobilky, která chce velikostí své roční produkce někdy do roku 2020, když všechno půjde naprosto ideálně, začít pozvolna dohánět Škodu Auto.   

KRÁTKÉ ZPRÁVY

Musk představil auta na skatech, co jezdí v podzemních tunelech, má to háčky

Musk představil auta na skatech, co jezdí v podzemních tunelech, má to háčky

Elon Musk minulý týden představil na slavné konferenci TED v Los Angeles svůj koncept tunelové dopravy. O tom, že chce udělat dopravu ve městech ve „3D“, jsme vás již informovali. Celý svět však čekal na to, jak to má Musk přesně vymyšlené. A to představil právě na TEDu. Auta v tunelech budou jezdit na skatech, rychlostí 200 km/h. Má to ale pár háčků.

KRÁTKÉ ZPRÁVY

Němci příští rok zprovozní na dvou úsecích dálnic „trolejtrucky“

Němci příští rok zprovozní na dvou úsecích dálnic „trolejtrucky“

Trolejbusy nejsou žádnou novinkou. Již dlouhé desítky let odvádějí zplodiny z městské hromadné dopravy daleko za město, do elektráren. U „trolejtrucků“ je základní idea jiná, zajistit elektrický provoz na dálkových trasách (podobně jako např. u elektrifikovaných železnic) s tím, že celkové exhalace elektrického pohonu jsou výrazně nižší než u toho dieselového (stejně jako u železnice). A přesně na tom teď intenzivně pracují v Německu. První dva úseky zprovozní příští rok.

ELON MUSK

Nový raketový pohon Raptor je připraven na testování

Nový raketový pohon Raptor je připraven na testování

Tento týden oznámila prezidentka SpaceX, Gwynne Shotwell, že pohon Raptor byl převezen do Texasu, kde bude zahájeno jeho testování.

KRÁTKÉ ZPRÁVY

VIDEO: Hyperloop má za sebou první úspěšný pokusný start v Nevadě!

VIDEO: Hyperloop má za sebou první úspěšný pokusný start v Nevadě!

Pamatujete na smělý plán Elona Muska vytvořit obří trubici, která by přenášela pasažéry mezi velkoměsty nadzvukovou rychlostí? Hyperloop se pomalu, ale jistě stává realitou. V nevadské poušti se konal první úspěšný start tohoto dopravního prostředku budoucnosti. Sledujte!

Německý elektroautomobilismus v plenkách – Streetscooter má velké plány

Německý elektroautomobilismus v plenkách – Streetscooter má velké plány

Screetscooter je malé elektroauto německé výroby. Prozatím se využívá jen na rozvážení balíčků pošty, brzy ale půjde do klasické sériové výroby.

KRÁTKÉ ZPRÁVY

VIDEO: Jak DHL převáží elektrické Formule E?

VIDEO: Jak DHL převáží elektrické Formule E?

DHL vysvětluje speciální strategii, jak převáží elektrické Formule E po celém světě. Vše funguje tak, aby se minimalizovalo zbytečné převážení sem a tam. Neuvěříte, kolik baterií se vejde do těla jedné formule.

Nahoru