menuMENUHledat
banner

Co plánuje Tesla na rok 2018?

01.01.2018 14:18 | Autor: VS | Zdroj: electrek.co, obrázky: Tesla.com
Co plánuje Tesla na rok 2018?

Rok 2017 je za námi. Pro automobilku Tesla představoval velice úspěšné období, během kterého
dokázala společnost dosáhnout většiny svých cílů. Upevnila své postavení na automobilovém i
energetickém trhu, a všem dokázala, že se nejedná pouze o bláznivý rozmar jednoho vizionáře. Rok
2018 pro ni bude opět plný výzev a snah překonat staré rekordy. Pojďme se podívat, co můžeme
v tomto roce od Tesly Očekávat.


Modely S a X

Modely S a již budou navždy zapsány v historii Tesly jako pilotní modely, kterými značka začala
propagovat sama sebe a své technologie. Bohužel v poslední době byla natolik soustředěná na Model
3, že se Model S a X nedočkaly příliš mnoho aktualizací, což je škoda!

Rok 2018 by však mohl přinést zvýšenou péči o tyto dva modely. U již vyrobených kusů by se mohla
zvýšit frekvence a hloubka nových aktualizací. U Modelu S by pak Tesla měla více rozlišovat mezi ním
a Modelem 3. Rozdíly by se měly dotknout především oblasti výkonu a luxusnější výbavy, které se
zákazníkovi spolu s Modelem S dostane.

Model 3 skutečně naplno

Zatímco rok 2017 byl pro Model 3 rozjezdovým, v roce 2018 chce Model 3 uskutečnit onu slavnou
elektrickou revoluci. Stále ještě je dodáván pouze skalním fanouškům Tesly, kteří na své vozy čekají
již dva roky. Navíc je vůz dodáván pouze s nejvýkonnějšími bateriemi a špičkově vybaveným
interiérem, což se promítá do ceny vozu.

S navyšující se výrobou, snižuje Tesla dodací lhůty a postupně začne zavádět nové konfigurace
automobilu, což přispěje ke snižování ceny vozu, až na základních 35 tisíc americký dolarů, tedy
zhruba 750 tisíc korun. A za tuto cenu by se již Model 3 mohl dostat do hledáčků běžných zájemců o
nový automobil a ne pouze nadšenců do nových technologií.

Model Y

Model Y není prozatím oficiálním názvem nového vozu postaveného na platformě Modelu 3. Toto
označení používá především Elon Musk, který přislíbil, že se Tesla na Modely Y zaměří ihned poté, co
se stabilizuje celá situace kolem Modelu 3, a to by mohlo být již v první polovině tohoto roku.
Nemůžeme samozřejmě očekávat, že novinka ještě letos naskočí do výroby, ale odhalení vozidla by
v roce 2018 přeci jen proběhnout mohlo, stejně tak jako zahájení příjmu objednávek.

Autonomní technologie

Lze očekávat, že v roce 2018 dorazí do všech Modelů velké aktualizace, které zapracují i na
autonomních systémech, zejména pak na autopilotovi. V roce 2017 probíhaly práce především na
zdokonalování neuronové sítě a počítačových systémech přímo v Tesle. Rok 2018 by tak mohl plody
této práce přenést, skrze updaty, přímo do automobilů a potenciál některých funkcí Enhanced Autopilot by konečně vyšel najevo.

Tesla Energy

Tento rok bude velmi významný i pro Teslu coby energetickou společnost. Tesla postupně rozšiřuje
portfolium svých energetických produktů. Můžeme očekávat zrychlení dodávek zákazníkům,
například u solárních střešních systémů Tesly, která má momentálně najímat velké množství
pracovníků do své továrny v Buffalu. Zároveň se očekává, že se společnost stane tento rok svým
nejlepším zákazníkem a mnoho ze svých výrobků bude používat přímo ve svých továrnách na výrobu
automobilů, ale i samotných energetických produktů.

Zkrátka, od Tesly můžeme i v roce 2018 očekávat velké věci. Bude překonávat rekordy a posouvat hranice možného. Přejme si tedy, aby jí vše vycházelo přesně podle plánu.



Bioweapon Defense Mode nových Tesel pomůže Číňanům zachraňovat životy

Bioweapon Defense Mode nových Tesel pomůže Číňanům zachraňovat životy

Čínská města jsou známá po celém světě enormní mírou znečištění ovzduší. Podle WHO (Světové zdravotnické organizace) vede Peking s ročním průměrem 56 μg/m3 pevných částic PM2.5. Číňané zdravotní dopady nezdravého ovzduší pociťují čím dál více a Tesla toho chce využít. Její Bioweapon Defense Mode je nově i v Modelech S a má být k dispozici i pro Model 3.

VOZY TESLA

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Elon Musk strávil v čele Tesly více než devět let. Původně s ní přitom neměl mít nic společného. V roce 2004 tam vstoupil jen jako jeden z investorů. Na ředitelskou židli se dostal v roce 2008 po zásadní neshodě s původními zakladateli Tesly ohledně vzhledu interiéru. Zakladatelé (a tím pádem i bývalý CEO) odešli a Musk se chtě nechtě musel chopit ředitelské funkce. Teď už by z ní možná měl odejít. Muskova práce v Tesle je u konce Když se Musk rozhodl investovat do Tesly, předsevzal si, že světu ukáže, že elektrický sporťák může být rychlý, zábavný a nabízet kvalitní interiér. Chtěl tak získat finanční prostředky na masovější luxusní elektromobil – budoucí Model S. A to se mu podařilo. Model S však měl pomoci pouze získat prostředky na masivní rozšíření elektromobilů, na výrobu dostupného auta, kterého by se ročně prodaly stovky tisíc kusů. Tímto automobilem je Model 3 s více než půl milionem předobjednávek. Jenže teď nastupuje fáze optimalizace výroby, logistiky, pečlivého řízení nákladů a tak dále. Proto si také Tesla loni najala Petera Hochholdingera, špičkového odborníka na řízení výroby, kterého přetáhla z Audi. Muskova role byla vždycky vizionářská, i když pro svůj mikromanagement se rozhádal se zakladateli Tesly i s mnohými dalšími zaměstnanci, jimž říkal, co a jak přesně mají dělat, i když nebyl jejich přímým nadřízeným. Jenže teď, když se z Tesly oficiálně stává seriózní velkoobjemová automobilka, je možná načase přenechat výrobu profesionálům. Proč? Vizionáře každodenní rutina zabíjí Příštích několik měsíců, jež Musk označil za výrobní peklo, bude o všem, jen ne o vizionářském přístupu. Bude to optimalizace rutiny. Kaizen, jak tomu kdysi říkala Toyota, tedy systém neustálého zlepšování výroby často po těch úplně nejmenších kouscích. Ostatně existuje velké množství firem, které se živí třeba tím, že změní v automobilce rozmístění nářadí u pracovníků jedné malé části výrobní linky a automobilce tak ušetří desítky milionů ročně. To ale není nic pro vizionáře. Je to tvrdá práce matematického modelování. Elon Musk však byl a stále je tím, kdo se chtěl dostat na Mars. To díky Marsu se také objevil v Tesle. Není tam kvůli tomu, že by byl odborníkem na automobilový průmysl, logistické či výrobní systémy či na retailový prodej aut. Je tam proto, že zakladatelé Tesly si s ním náhodou na jedné konferenci v roce 2000 potřásli rukou. Teď je ale možná čas vrátit se zpět k misi na Mars. Musk má na víc než na šéfování automobilce Podívejte se, kdo dnes vede automobilky – třeba Toyotu, Ford, Volkswagen či Nissan, reálně největšího konkurenta Tesly. Znáte jejich jména? Patrně ne. Jsou to totiž manažeři, ne vizionáři. Nikdo z nich nechce na Marsu stavět milionovou metropoli, nikdo z nich nechce dávat auta na skateboardy a budovat 3D tunelové systémy pod městy, nikdo z nich nechce strkat lidi do vakuového potrubí a nahradit tak leteckou dopravu. Mimochodem právě hyperloop už je tím konceptem, u kterého Musk oficiálně uznal, že nemá dostatečnou časovou kapacitu, a jeho vývoj svěřil jiným. Třeba to vyjde, třeba nikoliv. Určitě ale na světě bude existovat víc zkušených generálních ředitelů automobilek než lidí schopných dotáhnout hyperloop do produkční reality. A právě proto by se Elon Musk možná měl z Tesly stáhnout. Má mnohem větší potenciál než být generálním ředitelem automobilky, která chce velikostí své roční produkce někdy do roku 2020, když všechno půjde naprosto ideálně, začít pozvolna dohánět Škodu Auto.   

VOZY TESLA

Nahoru