menuMENUHledat

Elon Musk odpovídá na odhalení P100D: Hacknutí je jako dárek.

19.03.2016 07:00 | Zdroj: teslarati.com
Elon Musk odpovídá na odhalení P100D: Hacknutí je jako  dárek.

V nedávném příspěvku jsme psali o hackerovi Jasonu Hughesovi, kterému se podařilo odhalit v nejnovějším firmwaru Tesla zakódovanou informaci o chystané baterii 100 kWh. Chvíli držel tajemství pod pokličkou, než se rozhodl, že vše uveřejní na Twitteru. Skrz tweet adresovaný Elonu MuskoviTesla Motors publikoval status, ve kterém byla ukrytá informace o přicházejícím P100D.

Tesla chtěla vrátit Hughesův firmware o dvě verze nazpět

Následně se začaly dít divné věci. Tesla chtěla na dálku zamezit updatu na nový firmware Hughesovy Tesly Model S. Jason reagoval:


„Tesla zaujala obrannou pozici a snažila se dálkově překazit update firmwaru mého auta. Vrátili mě na 2.12.45, to znamená o dvě verze zpátky.“

Vzápětí Hughes uveřejnil tweet:

Takže, Tesla se se snaží o vzdálený přechod na nižší firmware 2.12.45. Odříznul jsem je. @elonmusk @TeslaMotors Komentář?
— Jason Hughes (@wk057) March 5, 2016

A k Hughesově překvapení Musk odpověděl. Nešlo prý o přímou žádost z jeho strany. Musk zároveň ale pochválil Hughesovy schopnosti.


„Nic z toho nebylo provedeno na mou žádost. Dobré hacknutí je dárek.
@wk057 @TeslaMotors
— Elon Musk (@elonmusk) March 5, 2016

Odpověď přímo od Elona Muska Jasona uklidnila. Pro server Teslarati uvedl:

„No, vypadá to, že jsem získal Muskovu pozornost. To je dost na to, abychom mohli uzavřít příměří. Dostali čas, aby věci vyřešili. Podle mě by měla Tesla dávat větší pozor na to, co dávají do základního firmwaru, pokud nechtějí, aby se informace dostaly ven. Rozhodně nejsem jediný, kdo se umí nabourat do systému vlastního auta.“

Hughes nám dále řekl, že odhalení P100D nebyla jediná nadcházející vychytávka, kterou se mu podařilo najít. O víc detailů se ale prozatím nepodělil.

This article originally appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.

Tesla vydá upgrade systému na verzi 8.0: Autopilot bude bezpečnější

Tesla vydá upgrade systému na verzi 8.0: Autopilot bude bezpečnější

Tesla vydá dlouho očekávaný upgrade systému na verzi 8.0. Autopilot bude výrazně vylepšen.

TESLA MOTORS

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Elon Musk strávil v čele Tesly více než devět let. Původně s ní přitom neměl mít nic společného. V roce 2004 tam vstoupil jen jako jeden z investorů. Na ředitelskou židli se dostal v roce 2008 po zásadní neshodě s původními zakladateli Tesly ohledně vzhledu interiéru. Zakladatelé (a tím pádem i bývalý CEO) odešli a Musk se chtě nechtě musel chopit ředitelské funkce. Teď už by z ní možná měl odejít. Muskova práce v Tesle je u konce Když se Musk rozhodl investovat do Tesly, předsevzal si, že světu ukáže, že elektrický sporťák může být rychlý, zábavný a nabízet kvalitní interiér. Chtěl tak získat finanční prostředky na masovější luxusní elektromobil – budoucí Model S. A to se mu podařilo. Model S však měl pomoci pouze získat prostředky na masivní rozšíření elektromobilů, na výrobu dostupného auta, kterého by se ročně prodaly stovky tisíc kusů. Tímto automobilem je Model 3 s více než půl milionem předobjednávek. Jenže teď nastupuje fáze optimalizace výroby, logistiky, pečlivého řízení nákladů a tak dále. Proto si také Tesla loni najala Petera Hochholdingera, špičkového odborníka na řízení výroby, kterého přetáhla z Audi. Muskova role byla vždycky vizionářská, i když pro svůj mikromanagement se rozhádal se zakladateli Tesly i s mnohými dalšími zaměstnanci, jimž říkal, co a jak přesně mají dělat, i když nebyl jejich přímým nadřízeným. Jenže teď, když se z Tesly oficiálně stává seriózní velkoobjemová automobilka, je možná načase přenechat výrobu profesionálům. Proč? Vizionáře každodenní rutina zabíjí Příštích několik měsíců, jež Musk označil za výrobní peklo, bude o všem, jen ne o vizionářském přístupu. Bude to optimalizace rutiny. Kaizen, jak tomu kdysi říkala Toyota, tedy systém neustálého zlepšování výroby často po těch úplně nejmenších kouscích. Ostatně existuje velké množství firem, které se živí třeba tím, že změní v automobilce rozmístění nářadí u pracovníků jedné malé části výrobní linky a automobilce tak ušetří desítky milionů ročně. To ale není nic pro vizionáře. Je to tvrdá práce matematického modelování. Elon Musk však byl a stále je tím, kdo se chtěl dostat na Mars. To díky Marsu se také objevil v Tesle. Není tam kvůli tomu, že by byl odborníkem na automobilový průmysl, logistické či výrobní systémy či na retailový prodej aut. Je tam proto, že zakladatelé Tesly si s ním náhodou na jedné konferenci v roce 2000 potřásli rukou. Teď je ale možná čas vrátit se zpět k misi na Mars. Musk má na víc než na šéfování automobilce Podívejte se, kdo dnes vede automobilky – třeba Toyotu, Ford, Volkswagen či Nissan, reálně největšího konkurenta Tesly. Znáte jejich jména? Patrně ne. Jsou to totiž manažeři, ne vizionáři. Nikdo z nich nechce na Marsu stavět milionovou metropoli, nikdo z nich nechce dávat auta na skateboardy a budovat 3D tunelové systémy pod městy, nikdo z nich nechce strkat lidi do vakuového potrubí a nahradit tak leteckou dopravu. Mimochodem právě hyperloop už je tím konceptem, u kterého Musk oficiálně uznal, že nemá dostatečnou časovou kapacitu, a jeho vývoj svěřil jiným. Třeba to vyjde, třeba nikoliv. Určitě ale na světě bude existovat víc zkušených generálních ředitelů automobilek než lidí schopných dotáhnout hyperloop do produkční reality. A právě proto by se Elon Musk možná měl z Tesly stáhnout. Má mnohem větší potenciál než být generálním ředitelem automobilky, která chce velikostí své roční produkce někdy do roku 2020, když všechno půjde naprosto ideálně, začít pozvolna dohánět Škodu Auto.   

VOZY TESLA

Nahoru