menuMENUHledat

Hasiče nevolejte! Aneb hasičský vůz nabouraný Teslou

26.01.2018 11:51 | Autor: VS | Zdroj: Teslarati.com
Hasiče nevolejte! Aneb hasičský vůz nabouraný Teslou

S kuriózními případy ve spojitosti s Teslou se v poslední době doslova roztrhl pytel. Po opilém muži, za kterého řídil Autopilot a neposedných stěračích tu máme další nevšední událost, tentokrát Model S, který naboural do hasičského vozu.


Hasiči jsou již na místě

Nejnovější kuriozita se stala na rychlostní dálnici 405 u města Culver City. V půl deváté ráno zde narazil Tesla Model S do odstaveného hasičského vozu, který vyjel k jinému případu. Narazit rychlostí 65 km/h do něčeho tak velkého jako je hasičský vůz, navíc na naprosto přehledném úseku, to už chce mít pořádný kus smůly. Jenže celá věc se má možná trochu jinak.

Dopravní nehoda byla označena za těžkou, jelikož celá příď Modelu S byla v důsledku nárazu zcela rozdrcená. Řidič naštěstí vyvázl bez zranění pouze s lehkým šokem. A při pohledu na obrázky je nutno říci, že měl skutečně velké štěstí, že seděl během nehody zrovna v bezpečné Tesle. Nebo je tomu jinak?

A zase ten Autopilot!

Ještě na místě nehody sdělil řidič vyšetřovatelům, že automobil v momentě nárazu řídil Autopilot, což by bylo vysvětlením pro tak kaskadérský kousek. Na sociálních sítích se okamžitě rozvířily debaty na téma softwaru Tesly, který skutečně mohl nehodu zavinit. I tak se ovšem nejedná o relevantní vysvětlení, jelikož Autopilot Tesly je asistencí pro řidiče, která neposkytuje plně autonomní funkce. Řidič měl možnost zasáhnout do chování vozu po celou dobu, kdy mu muselo být jasné, že se automobil nechová správně.

Po nedávném problému opilým řidičem na mostě je tento incident další vodou na mlýn odpůrců, kteří nevidí v Autopilotovi nic dobrého. Tesla však neustále důrazně vyzývá řidiče, aby vnímali tento systém pouze jako podpůrný, nikoliv zcela autonomní.

Vyšetřování pokračuje

Druhý den po nehodě vyplavaly na povrch další informace, které poskytl sám řidič. Ten polici sdělil, že před okamžikem nárazu jel v levém pruhu dálnice za kamionem, přes který nebylo vidět na vozovku. Ve snaze vyhnout se odstavenému hasičskému vozu kamion náhle odbočil do pravého pruhu. Řidič Tesly však již neměl čas zareagovat na překážku před sebou a do hasičů narazil.

Jak se zdá, stejný problém měl i Autopilot, který nebyl při rychlosti 65 km/h schopen učinit nic pro to, aby se nárazu vyhnul. Řidič si navíc není ani jistý ani tím, zda vůz začal nouzově brzdit, či nikoliv. I přesto však řidič Teslu z nehody neobviňuje a sám připouští svou chybu, že nevěnoval příliš pozornosti tomu, co se děje před ním na vozovce.

Prozatím není potvrzeno, zda byly během jízdy nebohého modelu S aktivovány všechny bezpečností systémy, jako je Autopilot, Traffic-Aware Cruise Control a Atosteer. Tesla však všechny majitele Modelů varuje předtím, že může nastat scénář, kdy tyto systémy nejsou schopny reagovat:

„Systém Traffic-Aware Cruise Control nemusí detekovat všechny předměty a nemusí brzdit či zpomalovat v případě stojících vozidel. To platí zejména v situacích, kdy jede automobil rychlostí vyšší než 80 km/h a vozidlo jedoucí před ním náhle uhne z jeho jízdního pruhu, kde se náhle objeví stojící vozidlo.“

Jak sami vidíte, toto varování naprosto přesně sedí do situace, která se stala u Culver City. Na místo je momentálně vysláno hned několik vyšetřovacích týmů  z Národní komise pro bezpečnost dopravy i z Úřadu pro ochranu silničního provozu na vnitrostátní úrovni. Tyto týmy se budou snažit přesně zjistit, jaká chyba během nehody nastala, a jak bude tuto chybu možné do budoucna odstranit.

This article appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.

Nahoru