menuMENUHledat
banner

Kam vás v Česku dovezou nejprodávanější elektromobily?

15.05.2018 13:16 | Zdroj: Stoplusjednicka.cz
Kam vás v Česku dovezou nejprodávanější elektromobily?

Doveze vás elektromobil na jedno nabití z Prahy do Brna? Některé nejnovější modely tichých bezemisních vozidel to zvládnou levou zadní, s jinými budete muset najít nabíjecí stanici. Podívejte se, která žihadla na elektřinu bez nabíjení ujedou klidně i vzdálenost mezi Prahou a Ostravou nebo dokonce mezi Ostravou a Plzní.


Dle zpráv portálu Stoplusjednicka.cz, popularita elektromobulů v Česku roste. Jaký elektromobil český zákazník v současné době preferuje, a jak si stojí Tesla?

Nejprodávanější elektromobily v Česku

Trhu s elektrickými vozy v Česku dominují čtyři značky, BMW, Tesla, Nissan a Volkswagen. Nejčastěji nasedali čerství řidiči elektromobilů do BMW i3. Hodně si oblíbili i Model S od Tesly, Nissan Leaf a také Volkswagen e-Golf. A dobře se daří i SUV od Tesly, Modelu X. Jak si tyto vozy stojí v otázce dojezdu?

Z Ostravy do Plzně vás doveze jen Tesla Model S

Doby, kdy vás elektrické vozítko s odřenýma ušima, nebo spíš s odřenými pneumatikami, dopravilo z Olomouce do Brna, jsou už dávno pryč. Dojezdová vzdálenost na jedno nabití se každým rokem prodlužuje.

Kdo si pohrává s myšlenkou nákupu elektromobilu, možná ho zarazí, že právě čísla dojezdu uváděná v Evropě a v zámoří pro naprosto totožné vozy se liší klidně i o více než 100 kilometrů.

Dojezd 5 nejprodávanějších elektromobilů v ČR za posledních 12 měsíců

pořadí

elektromobil

dojezd EPA

dojezd NEDC

1.

BMW i3

130 až 183 km dle typu až 200 km
2.

Tesla Model S

401 až 539 km dle typu až 632 km
3.

Nissan Leaf

135 až 172 km dle typu až 250 km
4.

 Volkswagen e-Golf  

201 km až 300 km
5.

Tesla Model X

400 až 414 km dle typu až 500 km


I nejrychlejší cesta autem z Ostravy do Plzně se natáhne minimálně na 461 kilometrů. Proto z pětice nejprodávanějších elektrických vozů u nás ji bez zastávky v dobíjecí stanici elektromobilů zvládne jen Tesla Model S.
Na starém kontinentu využíváme metodiku NEDC, tedy nových evropských jízdních cyklů, zatímco Američané spoléhají na testy prováděné Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA). Většina majitelů elektromobilů považuje americké hodnoty za bližší realitě. Testy pod hlavičkou EPA totiž probíhají důsledněji. Například zatímco testování jízdy ve městě trvá 31 minut v USA, v Evropě to mají „z krku“ za pouhých 13 minut.

Rychlonabíječky Supercharger v ČR najdeme

Jedním z velkých lákadel Tesly je možnost rychlonabíjení ve stanicích se Superchargery. V České republice stojí jedna například nedaleko Humpolce, na 90. kilometru dálnice D1. V sousedním Slovensku jednu takovou najdete rovnou v Bratislavě, nebo mezi Zvolenem a Banskou Bystricou. Kdo se vozí Modelem S od Tesly s baterií o kapacitě 90 kWh, za půl hodinky čekání nabije šťávu na dalších 270 kilometrů.

Tesla Motors ale nespí na vavřínech a v současnosti vyvíjí novou generaci rychlonabíječek Supercharger V3, se kterou by nabíjení elektromobilu zabralo jen pár minut. Už při odhalení prvních Superchargerů v roce 2012 technický ředitel Tesly, JB Straubel, vypustil do éteru, že svým inženýrům zadal úkol vyrobit rychlonabíječku, která zkrátí čas nabíjení na 5 až 10 minut. Teď se napjatě čeká, kdy oznámí, že se mu podařilo svůj cíl splnit.

Článek zveřejňujeme s laskavým svolením portálu Stoplusjednicka.cz



Nahoru