Napětí stoupá – Model S P85D vs. Audi RS 7 Sportback
Dynamika jízdy
Že Tesla ztratí na okruhu na Audi 10 vteřin, nevyplývá ani tak z nedotáčivosti a nesmlouvavého ESP, ale zejména z horšího zrychlení do 200 km/h. K tomu je potřeba připsat, že ve druhém kole omezuje elektronika výkon, aby se zvládly uchladit baterie. V tomto měření tedy „Amík“ v porovnání s Audi nemá pod nohama žádnou půdu. Naproti tomu Tesla disponuje lepší ovladatelností a při srovnání brzd, vyjdou obě auta na stejno.
Náklady a přístup k životnímu prostředí
106 540 Eur stojí Tesla Model S P85D.
113 300 Eur stojí Audi RS 7 – to je spousta peněz za ty nejlepší modely ze své řady.
Za to jsou ale obě auta velmi dobře vybavená, i když se cena může vyšplhat ještě výše. Ale úspory za značně levnější elektřinu, než benzín, stejně jako absence daně za spalovací motor (v Německu) v podstatě nulují náklady na provoz Tesly.
Výsledek – Alexander Lidl
Napětí v redakci bylo poslední dva týdny vysoké, jako málokdy. Dokáže se Tesla Model S P85D dostat bodově před Audi RS 7 Sportback? A skutečně se to stalo. Elektro-auto senzačně poráží rychlíka z Bavorska. A jak to? No jednoduše, protože P85D je prostě dobré auto, které kromě u dojezdu a mírně u ovladatelnosti nikde na Audi neztrácí, je na stejné úrovni. A k tomu dokáže profitovat ze svých koncepčních výhod, jako spotřeba, dva kufry, variabilnost. Takže…
Well done!
Technika |
||
| Motor | Audi RS7 Sportback | Tesla Model S P85D |
|
Válce, ventily |
V8/4 biturbo | - |
| Hřídel pohonu | Řetěz | - |
| Vrtání - zdvih | 84,5/89,0 mm | - |
| Objem | 3993 cm3 | - |
| Komprese | 9,3:1 | - |
| Výkon | 412 kW/560 koní 5700 – 6600/min |
515 kW/700 koní |
| Max točivý moment | 700 Nm 1750 – 5500/min | 930 Nm |
| Elektro-pohon | - | 2 indukční motory |
| Baterie | - | Li-io, 85 kWh, 366 V |
| Přenos síly | ||
| Převodovka | 8 stupňový manuál | Konstantní přenos |
| Pohon | 4x4, permanentní, možnost diferenciálu na zadní nápravu | 4x4, permanentní |
| Podvozek | ||
| Řízení | Elektromechanický posilovač řízení | Elektromechanický posilovač řízení |
| Poloměr obratu | 12,1/12,5 m | 12,4/12,5m |
| Brzdy | Vnitřně chlazené, s příplatkem karbon a keramika, ABS, brzdový asistent | Vnitřně chlazené, ABS, brzdový asistent |
| Sériové obutí | 275/35 ZR 20 | 245/45 R 19 |
| Testované obutí | 275/30 ZR 21 Y |
Vpředu: 245/35 ZR 21 Y Vzadu: 265/35 ZR 21 Y |
| Ráfky | 9x21 |
Vpředu: 8x21 Vzadu: 8,5x21 |
| Značka pneumatik | Pirelli P Zero R01 | Michelin Pilot Sport |
Naměřené hodnoty |
Audi RS7 Sportback | Tesla Model S P85D |
| Hmotnost | ||
| Hmotnost prázdného vozu/testovaného vozu | 1920/2012 kg | 2187/2229 kg |
| Přípustná max. hmotnost | 2505 kg | 2670 kg |
| Možnost nákladu | 493 kg | 441 kg |
| Možnost nákladu na střechu | 100 kg | - |
| Jízdní výkon | ||
| 0 – 40 km/h | 1,2 s | 1,1 s |
| 0 – 60 km/h | 1,8 s | 1,8 s |
| 0 – 80 km/h | 2,6 s | 2,7 s |
| 0 – 100 km/h | 3,5s | 3,7 s |
| 0 – 120 km/h | 4,7 s | 5,4 s |
| 0 – 140 km/h | 6,0 s | 7,4 s |
| 0 – 160 km/h | 7,7 s | 9,9 s |
| 0 – 180 km/h | 9,7 s | 13,2 s |
| 0 – 200 km/h | 12, 0 s | 17,7 s |
| Nejvyšší rychlost | 250/ 300 za příplatek | 250 km/h elektronicky omezeno |
| Okruh | 1:38,8 min | 1:48,3 min |
| Slalom 18 m mezi kužely | 65,5 km/h | 64, 7 km/h |
| Brzdná dráha | ||
| Ze 100 km/h za chladna | 34,9 m | 34,0 m |
| Ze 100 km/h za tepla | 33, 7 m | 34,4 m |
| Hluk | ||
| Běžný provoz | 48 dB | - |
| Uvnitř při 50 km/h (3 stupeň převodovky) | 57 dB | 55 dB |
| Uvnitř při 100 km/h | 64 dB | 64 dB |
| Uvnitř při 130 km/h | 67 dB | 69 dB |
| Spotřeba | ||
| Spotřeba při testu | 13,3 l/100 km | 25,2 kWh/ 100km |
| CO2 | 315 g/km | 145 g/km |
| Objem nádrže/baterie | 75 l | 75,9 kWh |
| Dojezd | 564 km | 301 km |
| Spotřeba | 9,5 l/100 km | 15,8 kWh/100 km |
| Výpary a emise | ||
| CO2 | 221 g/km | 91 g/km |
| CO | 0,509 g/km | - |
| HC | 0,059 g/km | - |
| NO | 0,019 g/km | - |
| Saze | - | - |
Výbava/cena |
Audi RS7 Sportback | Tesla Model S P85D |
| Základní cena | 113 300 Eur | 106 540 Eur |
| Cena v Rakousku | 147 780 Eur | 107 000 Eur |
| Cena ve Švýcarsku | 162 300 Sfr | 101 300 Sfr |
| Výbava testovaných modelů | ||
| Pohon | 1 050 Eur | - |
| Brzdy | 8 300 Eur | - |
| Podvozek | 950 Eur | 2 500 Eur |
| Řízení | 1 150 Eur | - |
| Pneumatiky | 1 800 Eur | 4 600 Eur |
| Sedadla | - | - |
| Celkem příplatky | 13 250 Eur | 7 000 Eur |
| Cena testovaného vozu | 126 550 Eur | 113 640 Eur |
Co jsme hodnotili dál?







