menuMENUHledat

Pod kapotou elektromotor, díl II.

14.01.2015 09:00 | Autor: BP | Zdroj: ecomento.com
Pod kapotou elektromotor, díl II.

Mission R – s vizitkou bezkonkurenčnosti

V srdci Mission R tepe elektromotor o síle 120 kW spojený s unikátní technologií Mission Motorcycles InfiniteDrive™. Pohon InfiniteDrive™ nabízí nepředstavitelné úrovně ovládání a podle tvůrců slibuje takovou show, kterou jste ještě za dobu výroby elektrických zařízení nezažili. Podle výrobců je Mission R  předzvěst nového standardu v oblasti superbiků.

Vlastní podvozek, navržený Jamesem Parkerem, nabízí takovou kontrolu, jakou nenajdeme v žádné konkurenci v této třídě. Pohon InfiniteDrive™ byl navržen a postaven na základě jednoduchého požadavku – uspokojit poptávku po přímé a stabilní platformě superbiku.

MissionOS™ znamená revoluci v uživatelském rozhraní motocyklů. Může se pochlubit vysokým rozlišením, mobilními daty a intuitivním dotykovým displejem založeným na UI. Plně digitalizovaný přístroj má zabudovanou navigaci GPS, Bluetooth a HD kameru s optickou stabilizací.

Nesmíme opomenout head-up displej (HUD). Systém dále nabídne navigaci turn-by-turn, různé úrovně komunikace a ovládání, režim stopy nebo třeba možnost vložení telemetrických dat o jízdě. Mission R předčí současná očekávání interakce mezi jezdcem a motocyklem. Díky bezplatné automatické aktualizaci budou majitelé tohoto superbiku vždy o krok napřed, s trochou nadsázky se nová verze prostě stáhne z internetu sama.

Mitsubishi i-MiEV – první dobylo Japonsko a pak šlo dál

Mitsubishi i-MiEV (MiEV je zkratka pro ‘Mitsubishi innovative Electric Vehicle’) je pětidvéřový elektrický hatchback, který vyrábí Mitsubishi Motors. Zároveň se klasifikuje jako elektrická verze svého konvenčního protějšku Mitsubishi i. Model i-MiEV je prodáván na evropském trhu.

Mitsubishi i-MiEV se začalo dodávat klíčovým zákazníkům v Japonsku v červnu 2010, prodej se rozšířil o rok později na trhy v Asii, Austrálii a Evropě. V roce 2011 byla zahrnuta i Střední a Jižní Amerika. Vůz pod označením "i", který je dodáván do Severní Ameriky a Kanady, je o něco větší než japonský model a nabízí řadu rozšíření.

Dojezd americké verze z roku 2012 je 62 mil (asi 100 km), a to podle testů EPA. Mitsubishi i-MiEV získalo prestižní ocenění z roku 2012 (Annual Fuel Economy Guide) a tento status mu odebrala až Honda Fit EV.

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru