menuMENUHledat

Skutečná Gigafactory 2 bude stát už v Německu, respektive už stojí

09.11.2016 13:13 | Zdroj: tesla.com, grohmannengineering.de
Skutečná Gigafactory 2 bude stát už v Německu, respektive už stojí

Nové společné továrně SolarCity a Panasonicu na solární střechy a fotovoltaiku se přezdívá „Gigafactory 2“. To se bude měnit. Tesla totiž bude mít skutečnou Gigafactory 2, a to v Německu. Respektive už vlastně má. Jak je to možné?

Rozlučte se s Grohmann Engineering

Agentura Reuters včera informovala, že Tesla Motors se dohodla na odkupu německé společnosti Grohmann Engineering. Jedná se o 53 let starou průmyslovou firmu z města Prüm ve spolkové zemi Porýní-Falc s obratem 123 milionů eur, 704 zaměstnanci, pobočkami v USA a Číně a dceřinou společností Symax Systemtechnik, která se zabývá návrhem a testováním elektroniky.

Samotná společnost Grohmann Engineering je velice skoupá na to, co vlastně dělá. Její webové stránky jsou v současné době v podstatě prázdné. Dozvíme se zde jen to, že Grohmann se specializuje na high tech výrobu.

Co Grohmann vlastně dělá?

Reuters ale vyzpovídala minoritního vlastníka společnosti investiční fond Deutsche Beteiligungs. Ten uvedl, že Grohmann je aktivní v oblasti elektroniky a polovodičové techniky, v oblasti biotechnologií i technologie pro medicinské aplikace. Klíčovou informací je, že Grohmann vyvinul produkční linky pro výrobu baterií a bateriových článků pro „řadu“ německých i celosvětových výrobců automobilů.

Koupila si tedy Tesla „jen“ výrobce vlastních technologií pro výrobu baterií do aut a do svých Powerwallů a Powerpacků, nebo je za tím něco víc? Bude teď VW, Toyota a ostatní kupovat stroje na výrobu akumulátorů kupovat od Tesly?

Bude Gigafactory 2 v Evropě?

Tesla už teď ohlásila, že tato akvizice povede k vytvoření 1 000 nových pracovních míst v Německu. Grohmann, který se nově přejmenuje na Tesla Grohmann Automation, se tak v krátké době rozroste na více než dvojnásobek.

A k čemu že Tesla bude v Německu potřebovat 1 000 nových zaměstnanců? Do roku 2018 plánuje zvýšit roční produkci automobilů na 500 000 ročně. Hlavně díky klíčovému Modelu 3. A první spekulace ukazují, že část vyrobených Modelů 3 by mohla nést nálepku „Made in Deustchland“. Je tak velice pravděpodobné, že továrna v Prünu se začne v následujících měsících značně rozšiřovat. Na Gigafactory 2.

 

Nahoru