Tesla Motors zveřejnila výsledky za třetí kvartál roku 2014
Jaké jsou výdaje?
Dalších 93 milionů dolarů získala společnost díky podpůrným programům, jako například prodej CO2 certifikátů (76 mil. dolarů). Ve třetím kvartálu 2014 bylo v Severní Americe koupeno 347 Modelů S přes leasing. Hrubý výnos na jedno auto činil ve třetím kvartálu 2014 23% s tím, že je do toho započítán výnos z prodeje CO2 certifikátů.
Na výzkum a vývoj bylo vynaloženo ve třetím kvartálu tohoto roku 119 milionů dolarů, což představuje nárůst 28% oproti minulému kvartálu. To je zdůvodňováno vývojem dual-motoru, pohonu všech kol, autopilota a Modelu X. Výdaje na prodej, servis a administrativní činnosti představovaly 138 milionů dolarů.
Do konce roku by chtěla Tesla Motors vyprodukovat 33 000 automobilů. Dříve byl cíl 35 000 automobilů, ale toto ponížení bylo způsobeno přerušením výroby. Ale i tak představuje tento cíl o 50% více, než bylo vyprodukováno v roce 2013. Tento cíl počítá s odchylkou 5-7%.
Nová nabídka leasingu
Tesla Motors bude v budoucnu nabízet menší škálu možných kombinací co se týká pohonu a karoserie. Například 60 kwh model bude pouze s pohonem zadních kol. Toto opatření má zrychlit dodávky na trh.Od čtvrtého kvartálu 2014 čeká Tesla navíc asi 3 000 až 3 500 leasingových smluv v Severní Americe. Zejména pak nová nabídka leasingu by měla oslovit více zájemců. Na konci čtvrtého kvartálu 2014 by měl hrubý výnos na každé auto stoupnout na 28%, a to bez započítání výnosů z prodeje CO2 certifikátů. Vývoj pohonné jednotky pro Model X je již téměř u konce. Aby bylo možno důkladně Model X otestovat, posouvá se jeho prodej o několik měsíců na třetí kvartál roku 2015.
Dohromady v příštím roce by měla Tesla investovat 350 milionů dolarů na další expanzi, na výstavbu Giga-továrny a na vývoj. I přes vysoký odbyt musela Tesla v tomto kvartálu opět vykázat ztrátu převyšující 74,7 milionu dolarů. A to díky vysokým investicím, které proběhly, anebo stále probíhají.