menuMENUHledat

Tesla v praxi IV: Jak vypadá nabíjení a cesty se Superchargery?

12.03.2015 10:09 | Autor: BP | Zdroj: teslarati.com

Plánování a čekání

Jak už jsem uvedl na začátku článku, za den najedu asi 150 km. Což jsou 2-3 hodiny strávené denně v autě s ohledem na dopravu. Denní dobíjení mi zabere asi 45 minut. Podle mě dává smysl dobíjet u Superchargerů hlavně ráno. Můžu si dát kávu a pracovat v autě, i když to samozřejmě není tak efektivní jako kdybych seděl v kanceláři. Na druhou stranu je třeba porovnat, jestli mi za to čas strávený u Superchargeru stojí. Sice dobíjím zadarmo, ale stojí mě to drahocenný čas, který bych mohl strávit v práci.

S mou cenou za elektřinu mě 45 minut nabíjení přes noc v garáži bude stát asi 12 dolarů (v přepočtu asi 300 Kč) a majitele s rozumnější sazbou za elektřinu ještě méně. Můj pracovní čas je rozhodně mnohem dražší. Denní dobíjení u Superchargerů je také velice nepohodlné z hlediska plánování, čekání, rozvržení, atd. Raději budu hledat alternativní řešení na doma, jako jsou solární panely nebo hledání nového dodavatele elektřiny.

Shrnutí

Takže zatímco na fórech zuří debaty o denním používání Superchargerů a případném dopadu na Teslu a její fanoušky, je to prostě mnoho povyku pro nic. Obavy z přetížení a zneužití dobíjení jsou zavádějící. Tesla nabízí dobíjení u Superchargerů zdarma. A ví, proč to dělá.

Navíc podívejme se na to trochu s nadhledem – někdo, kdo si může dovolit auto za 100 tisíc dolarů asi nebude koukat na každou korunu za dobíjení. Takže pokud je pro vás výhodné dobíjet u Superchargerů a máte tu možnost, neváhejte. Jsou tu pro vás a zaplatili jste za ně.

This article originally appeared at TESLARATI . Follow TESLARATI on Twitter.

Nahoru