menuMENUHledat

Tesla v praxi IV: Jak vypadá nabíjení a cesty se Superchargery?

12.03.2015 10:09 | Autor: BP | Zdroj: teslarati.com
Tesla v praxi IV: Jak vypadá nabíjení a cesty se Superchargery?

Už nějakou chvíli zuří na Tesla fórech debata, jestli je možné Superchargery využívat pro denní použití nebo ne. (Samozřejmě se zatím bavíme hlavně o území Spojených států, i když i v Evropě jich už máme požehnaně.) Když Tesla Motors otevřela druhý Supercharger v Massachusetts, ne moc daleko od trasy, kterou denně dojíždím, začal jsem se tomuto tématu věnovat víc. Takže, je možné Superchargery využívat denně? Jaké to má výhody a nevýhody?

Celoživotní dobíjení zdarma u Superchargerů - to je záruka, kterou dostanete spolu s Modelem S ve verzích s 85 kWh baterií. A za příplatek 2 tisíce dolarů také ke slabšímu modelu 60 kWh. Ať už si vyberete jakoukoliv z možností, nikde nejsou stanoveny žádné limity, ani omezení, jak často mohou majitelé rychlo-dobíjecích stanic využívat.

Jsou Superchargery vhodné pouze pro dlouhé výlety?

Někteří majitelé argumentují, že Superchargery byly vytvořeny pouze pro podporu dlouhých tras. Tedy za předpokladu, že potřebujete rychlé dobití za krátký časový úsek. Což se zdá jako jediný případ, proč je využívat. Zamyslel jsem se nad takovým názorem a zkusil ho aplikovat na svou situaci.

Je zajisté pravda, že potřebujeme rychlost Superchargerů především na dlouhých trasách. Komu by se chtělo čekat několik hodin, než se jeho auto doma dobije? Superchargeru stačí 20 minut na 80 % kapacity baterie. Souhlasím i s názorem, že lidé, kteří denně dojíždí, by neměli blokovat všechny spoty Superchargerů. Právě kvůli těm, kteří by dobití akutně potřebovali. Ale upřímně - nemyslím si, že by se takové scénáře moc často stávaly.

Zatím je Superchargerů pro všechny dost

Najít Supercharger na Jižním pobřeží je docela těžký úkol. Ale na Západním pobřeží je to mnohem lepší. Majitelé často sdílejí své nápady, kde by byly Superchargery vítané a Tesla poslouchá. Dalším ze skvělých nápadů je také program výměny baterií, který je sice zatím v plenkách, ale věřím, že se to brzy změní.

Pokud počet elektromobilů Tesla na silnicích rapidně vzroste, mohl by být nedostatek dobíjecích stanic problém. Zatím to ale žádná vážná situace není.

Takže podle mého názoru Superchargery nejsou jen na dlouhé výlety. Jsou na všechno dobíjení, které potřebujete. (A taky na to máte právo.)

Spíš mě napadlo: Neušila si na sebe Tesla bič, když ručí všem majitelům silnějších Modelů S dobíjením zdarma?

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru