menuMENUHledat

Tesla v praxi XI: Tesla je pro mě mise, ne jen práce

18.11.2015 10:37 | Autor: BP | Zdroj: teslamotors.com
Tesla v praxi XI: Tesla je pro mě mise, ne jen práce

Ve Vermontu mi říkají chlápek přes Teslu. Mám štěstí dostat se vždy přímo do středu věcí. Mohli byste říct, že jsem se narodil, abych organizoval lidi. V 90. letech jsem objevil Ferrari Club America – tam mi říkali chlápek přes Ferrari. Moje bezmezné nadšení pro Tesla Model S pramenilo ze zájmu o krásná a rychlá auta. Ale po tom, co jsem vlastnil Model S pár měsíců, to přerostlo v něco mnohem většího.

Občanská armáda Tesla

Objednal jsem si svůj Model S v září 2012, jen pár měsíců po tom, co je Tesla začala vyrábět. Továrna ve Fremontu byla pořád v beta fázi, takže jsem auto do šesti měsíců nedostal. Zpoždění mi dalo možnost seznámit se s technologiemi Tesly a vizí společnosti. Začal jsem se účastnit diskuzí na online Fóru Tesla a sledoval dění na nejrůznějších stránkách zabývajících se stejnou tématikou. To jsem ale neměl ani tušení, že se stanu součástí občanské armády Tesla.

Občanská armáda začala vznikat na sklonku roku 2012 v době, kdy většina „expertů“ z Wall Street předpovídala Tesle pád. Představoval jsem si, kolik z nich vidělo Model S v akci nebo ho dokonce řídilo. Tou dobou vznikaly také nejrůznější webové stránky ohledně elektromobility Tesly, a tak se pomaličku začala dostávat do podvědomí lidí.

Tesla byla v roce 2012 černý kůň

Co mě fascinovalo na nových webech nejvíc nebyly články, ale diskuzní sekce, kde se vedly neuvěřitelné bitvy mezi zastánci klasických, spalovacích pohonů a příznivci alternativních pohonů. V roce 2012 byla Tesla černý kůň. Online útočníci byli v přesile. Pozoroval jsem, jak vize Tesly pošlapává někdo, kdo tomu ani za mák nerozumí a vlastně neví, o čem se mluví.

Začal jsem shromažďovat technické informace o indukčních motorech a lithiových bateriích, takže jsem mohl inteligentně reagovat na téma elektromobilita. Obránci spalovacích motorů se oháněli především tím, že elektromobily nebudou nikdy pořádně využitelné a vlastně nepřinášejí reálný benefit pro životní prostředí. A to jsem chtěl vyvrátit.

Seriál Tesla v praxi vychází pravidelně. Podívejte se i na některý z předchozích dílů:

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru