Tesla v praxi XI: Tesla je pro mě mise, ne jen práce
![Tesla v praxi XI: Tesla je pro mě mise, ne jen práce](/media/thumbs/clanky/thumb_800x650_tesla-v-praxi-xi-tesla-je-pro-me-mise-ne-jen-prace.jpeg)
Ve Vermontu mi říkají chlápek přes Teslu. Mám štěstí dostat se vždy přímo do středu věcí. Mohli byste říct, že jsem se narodil, abych organizoval lidi. V 90. letech jsem objevil Ferrari Club America – tam mi říkali chlápek přes Ferrari. Moje bezmezné nadšení pro Tesla Model S pramenilo ze zájmu o krásná a rychlá auta. Ale po tom, co jsem vlastnil Model S pár měsíců, to přerostlo v něco mnohem většího.
Občanská armáda Tesla
Objednal jsem si svůj Model S v září 2012, jen pár měsíců po tom, co je Tesla začala vyrábět. Továrna ve Fremontu byla pořád v beta fázi, takže jsem auto do šesti měsíců nedostal. Zpoždění mi dalo možnost seznámit se s technologiemi Tesly a vizí společnosti. Začal jsem se účastnit diskuzí na online Fóru Tesla a sledoval dění na nejrůznějších stránkách zabývajících se stejnou tématikou. To jsem ale neměl ani tušení, že se stanu součástí občanské armády Tesla.
Občanská armáda začala vznikat na sklonku roku 2012 v době, kdy většina „expertů“ z Wall Street předpovídala Tesle pád. Představoval jsem si, kolik z nich vidělo Model S v akci nebo ho dokonce řídilo. Tou dobou vznikaly také nejrůznější webové stránky ohledně elektromobility a Tesly, a tak se pomaličku začala dostávat do podvědomí lidí.
Tesla byla v roce 2012 černý kůň
Co mě fascinovalo na nových webech nejvíc nebyly články, ale diskuzní sekce, kde se vedly neuvěřitelné bitvy mezi zastánci klasických, spalovacích pohonů a příznivci alternativních pohonů. V roce 2012 byla Tesla černý kůň. Online útočníci byli v přesile. Pozoroval jsem, jak vize Tesly pošlapává někdo, kdo tomu ani za mák nerozumí a vlastně neví, o čem se mluví.
Začal jsem shromažďovat technické informace o indukčních motorech a lithiových bateriích, takže jsem mohl inteligentně reagovat na téma elektromobilita. Obránci spalovacích motorů se oháněli především tím, že elektromobily nebudou nikdy pořádně využitelné a vlastně nepřinášejí reálný benefit pro životní prostředí. A to jsem chtěl vyvrátit.
Seriál Tesla v praxi vychází pravidelně. Podívejte se i na některý z předchozích dílů: