menuMENUHledat
banner

První výsledky testování Modelu 3 Performance jsou tu! Co si pro nás Tesla připravila?

24.07.2018 10:01 | Autor: VS | Zdroj: wsj.com
První výsledky testování Modelu 3 Performance jsou tu! Co si pro nás Tesla připravila?

Model 3 dostal zcela novou konfiguraci s dvojicí motorů, pohonem všech čtyř kol a skutečně zajímavým zrychlením. Co na novinku říká odborná veřejnost? Podívejte se na dojmy Dana Neila z Wall Street Journal.


První test Performance

Nákup vozu za 78 tisíc dolarů rozhodně nepatří k obchodům z minuty na minutu. Vše je potřeba dobře rozmyslet a vědět, co za tak vysokou částku dostanete. Vždy je dobré znát názor odborníků a Dan Neil takovým odborníkem skutečně je.

Tento automobilový veterán si od Tesly vypůjčil novou konfiguraci Modelu 3 s názvem Performance, která disponuje dvojicí motorů, která dohromady poskytuje výkon 335 kW, tedy 450 koňských sil, aby s ní provedl první nezávislý test. Automobil disponuje pohonem všech čtyř kol a neuvěřitelnou akcelerací, díky které za sebou nechá i BMW M4.

Vykročení do nové éry automobilových dějin

Testování ukázalo, že automobil má neuvěřitelnou stabilitu v zatáčkách, čemuž vděčí lithium-iontovým bateriím vyskládaným v podlaze vozu. Tesla přepracovala také zavěšení vozu a dodává jej s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S, které jsou podle Dana tím nejlepším, co můžete automobilu dopřát, protože jsou naprosto univerzální a mají skvělou přilnavost.

Dan dále dodává, že sice není ekonomickým odborníkem, ovšem pro ty, kteří doufali, že tento automobil pošle Teslu ke dnu, má špatnou zprávu. Model 3 v této verzi je dle něj velkolepý automobil připomínající křiklavé vesmírné plavidlo, které je dostatečně reprezentativním vykročením do další éry automobilových dějin.

Model 3 boduje

Podle Danových slov se Tesle podařil skutečně dobrý kus práce a to i přesto, že automobilka má očividně problémy. Její továrna ve Fremontu je slabě osvětlená, některé prvky montážních linek jsou jen provizorním řešením, která nemohou dlouhodobě fungovat a i pracovníci továrny nemají úplně ideální pracovní podmínky.

Jedním dechem však dodává, že samotné auto je hvězda a to je fakt, který budou muset přijmout všichni, kdo pochybovali. Dan poukazuje na to, že není jiného automobilu, který by disponoval panoramatickou střechou a přitom se mohl pochlubit pěti hvězdami z bezpečnostních zkoušek. Ani Porsche, ani Rolls-Royce se dle jeho slov nemůže tomuto automobilu vyrovnat.

Stojí za ty peníze?

Zaujal jej také interiér a především pak velice precizní zpracování čalounění a kvalitní materiály, které byly uvnitř vozu použity. Co se mu však příliš nelíbí, je dotyková obrazovka, která prý velmi hrubě narušuje harmonii minimalismu celého interiéru a vadí mu i přílišná šířka A sloupků, která znesnadňuje výhled z vozu.

Dan se během svého hodnocení dostal také ke konstrukčním problémům automobilu. Vysvětloval především široké mezery mezi jednotlivými díly karoserie, které byly patrné dokonce i na výstavním modelu na premiéře vozu v Los Angeles v roce 2017. Dan to vysvětluje tím, že na vině je použití hliníkového obložení, které stejně zlobí i u jiných projektů. Tesla se nesnaží nic maskovat a tento nedostatek prostě přizná. I přes tento nedostatek vozů není v jeho interiéru slyšet žádný hluk a jízda je příjemně klidná a ničím nerušená.

Na závěr Dan představil baterie vozu, které Tesla pro tuto konfiguraci přepracovala a rozšířila jejich kapacitu zhruba o 50% oproti starším článkům. Díky tomu automobil disponuje kapacitou 75KWhm, což je podle Dana dostatečná zásoba na uváděnou vzdálenost 500 kilometrů.

  • Základní cena: 64 000 USD
  • Cena testovaného modelu: 78 000 USD
  • Hnací jednotka: třífázový, čtyřpólový indukční motor (vpředu), motor s permanentními magnety (vzadu), pohon všech kol
  • Dojezdová vzdálenost: 500 kilometrů
  • Doba dobíjení: pro 170 km - 30 minut
  • Zrychlení: 0-100 km/h - 3,5 sekundy
  • Nejvyšší rychlost: 250 km/h
  • Pohotovostní hmotnost: 4,072 liber


Nahoru