menuMENUHledat

Tesla v praxi VIII: Co jsem zjistil o regenerativním brzdění a dojezdu Modelu S v zimě

28.05.2015 14:25 | Autor: BP | Zdroj: teslarati.com
Tesla v praxi VIII: Co jsem zjistil o regenerativním brzdění a dojezdu Modelu S v zimě

Zimní podmínky jsou v Nové Anglii krušné, teplota se stěží dostane přes -7°C. Základem úspěchu jsou zimní pneumatiky nasazené v předstihu, aby mě sníh nikde nepřekvapil. Jak to ale funguje s dojezdem Modelu S, podepíše se na něm zima? No, učím se rychle a tady jsou poznatky, co jsem nasbíral.

Předehřátí kabiny v zimě

Předehřátí kabiny pomocí mobilní aplikace Tesla App společnosti Tesla Motors je příjemná věc. Pro mě osobně je z hlediska pracovního dne důležité, abych se ráno v autě cítil pohodlně. Což odstartuje předehřátí kabiny Modelu S. Mám dvě možnosti – použít zmíněnou aplikaci (což ale po ránu nestíhám) nebo si vůz nechat předehřát automaticky podle naplánovaného rozvrhu. To umožňuje aplikace VisibleTesla.

Můj normální den vypadá asi takhle: VisibleTesla předehřeje moje auto 30 minut předtím, než do něj nasedám. Což se děje ještě ve chvíli, kdy je Model S pořád připojený do zásuvky po celonočním dobíjení. To znamená, že ráno, když nastupuju do vyhřátého auta, ani trochu se to nepodepíše na celkovém dojezdu – pro mě naprostá bomba!

Za ten komfort mi trocha kapacity baterie stojí

Doba, kdy odcházím z práce, ale bývá trochu nevyzpytatelná. Takže nastartuju aplikaci Tesla App a předehřeji si auto, jak aktuálně potřebuji. Tahle akce už se na výsledném dojezdu podepíše, ale ani tak nemám obavu, že bych nedojel. A to i přesto, že denně absolvuji kolem 160 km, pořád mi dost kapacity zbývá, takže za ten komfort to rozhodně stojí.

Mám rád, když je v létě vedro, že můžu pustit na plné pecky klimatizaci a je mi příjemně, ale nastoupit uprostřed třeskuté zimy do vyhřátého auta, to je ještě o moc lepší.

Regenerativní brzdění – co o něm vím?

Před ježděním v zimě jsem regenerativní brzdění fakticky využil jen v pár případech, kdy jsem jel na dlouhé trasy během výletů po státech. Tesla baterie nemají žádnou volnou kapacitu, kam by přijali dodatečnou energii (pokud máte nabito na 100%), takže regenerativní brzdění je fakticky zakázáno.

Jak to funguje v praxi?

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru