menuMENUHledat

Pod kapotou elektromotor (nebo že by to byl hybrid?), díl III.

21.01.2015 11:02 | Autor: BP | Zdroj: ecomento.com

BMW ActiveHybrid 5

Koncept hybridní elektrické verze BMW 5 byl odhalen v roce 2010 na Geneva Motor Show. Technologie BMW ActiveHybrid umožňuje hybridní elektrické verzi snížit spotřebu paliva a emisí o více než 10%.

Buick LaCrosse with eAssist

Buick LaCrosse with eAssist využívá systém lithium-ion baterií a elektrický motor-generátor, který zvyšuje brzdné účinky. Namísto toho, aby poskytnul vše elektrickému pohonu, systém umožňuje asistenci při převodu napětí do motoru s vnitřním spalováním.

Systém eAssist také dovolí motoru vypnout přívod paliva v určitých situacích jako je zpomalení, nebo zastavení, což šetří další palivo.

Chevrolet Malibu Eco

Chevrolet Malibu Eco je model s nejefektivnější technologií šetřící palivo – eAssist. Díky speciálním aerodynamickým vylepšením dosahuje o 12% vyšší hospodárnosti paliva než současný model vybavený 2,4 l motorem.

Systém eAssist je tvořen 32 články, 0.5kW lithium-ion baterie, elektrickým motor-generátorem a nadčasovou šesti stupňovou převodovkou. Motor-generátor je vysoce výkonný, kompaktní indukční motor chlazený kapalinou, čím se ještě navyšuje výkonnost a efektivita.

Ferrari LaFerrari

Pro značku jako je Ferrari představuje rozvoj tak speciálních sérií jako LaFerrari něco opravdu unikátního. Nadchází příležitost experimentovat se všemi technologickými řešeními, které budou později filtrovány do produkčních vozů. Zvláštní význam má v této souvislosti zavedení hybridního systému. Ten při plném využití know-how Scuderia Ferrari F1 KERS povyšuje základní hodnocení výkonu a jízdních vlastností Ferrari na úplně jinou rovinu.

Elektřinou poháněná kola a baterie, která jsou připevněna k podlaze, nabízejí ideální vyvážení. Experti výrazně snížili hmotnost i velikosti jednotlivých dílů, baterie váží pouhých 60 kg, ale zároveň poskytují maximum toho, co je v této třídě možné.

Elektrický motor je spojen s F1 dvojspojkovou převodovkou ve prospěch optimálního rozložení hmotnosti, ale také ke zvýšení energetické účinnosti jako točivý moment. Ten poskytne okamžitou reakci ke kolům a hned zpět– z kol k elektromotoru kvůli dobíjení.

Nahoru