menuMENUHledat

Powerwallu roste konkurence, Tesle jde po krku Mercedes i Renault

09.06.2017 12:09 | Zdroj: Zdroj obrázku: http://insideevs.com/

Mercedes-Benz Energy Storage Home

Výsledek prvního z nich se jmenuje Mercedes-Benz Energy Storage Home. Vše začalo 1. února loňského roku, kdy se Daimler (vlastník Mercedesu) rozhodl zahájit spolupráci mezi svou dcerou Accumotive a stuttgartskou energetickou společností enercity. Cílem bylo vyvinout 15 MW záložní systém pro Stuttgart postavený na li-ion akumulátorech. Pět měsíců na to už byl však na světě i první energetický úložný systém pro firmy a domácnosti, a letos v květnu vše vygradovalo spojenectvím s americkou společností Vivinit Solar poskytující elektřinu z fotovoltaických elektráren.

A tak vznikl Mercedes-Benz Energy Storage Home, který Mercedesu umožní (konečně) začít pokořovat Teslu na jejím domácím trhu v jejím vlastním byznysu a Vivinit Solar nabídne možnost domácnostem distribuovat čistě energii z fotovoltaických elektráren (protože díky Mercedesu pokryje noční výpadky produkce).

Renault a Powervault

To francouzská automobilová konkurence na to šla poněkud jinak. Francouzský Renault se rozhodl spojit s britskou společností Powervault. Ta sama vyvíjí a prodává systémy pro ukládání elektrické energie již od roku 2012. Partnerství s Renaultem je zde však v úplně jiném gardu. Renault uzavřel s PowerVaultem dohodu, že ho bude zásobovat vysloužilými li-ion akumulátory ze svých elektromobilů (a je otázkou, zda se dohoda nebude brzy vztahovat i na Nissan Leaf, potažmo strategickou alianci Renault-Nissan). Tento krok umožní Powervaultu srazit cenu bateriových jednotek o 30 %.

Renault přitom na vysloužilé akumulátory myslel i v minulosti. Jde totiž o to, že akumulátory mohou mnohdy automobil přežít i o mnoho let. Třeba v případě dopravní nehody. Stejná situace se však týká i akumulátorů, jejichž kapacita poklesne o desítky procent. U automobilů s dojezdem 200 km totiž zkrácení dojezdu o 60 km může být důvodem, proč se takové auto stane již neprodejné. Takovéto akumulátory však mohou sloužit ještě několik let.

Renault se spoluprací s Powervaultem tedy snaží jen snížit značnou ekologickou zátěž související s produkcí elektromobilů, respektive právě jejich akumulátorů. Před náročnou recyklací tak své akumulátory bude posílat nejprve do britských domácností. Do pilotního projektu s Powervaultem se přitom zapojila i energetická společnost M&S Energy, která instalovala prvních 50 zkušebních jednotek s použitými akumulátory z Renaultů.

Nahoru