menuMENUHledat

Powerwallu roste konkurence, Tesle jde po krku Mercedes i Renault

09.06.2017 12:09 | Zdroj: Zdroj obrázku: http://insideevs.com/
Powerwallu roste konkurence, Tesle jde po krku Mercedes i Renault

To, že se karta obrací a Tesla začala ukazovat směr velkým a zavedeným automobilkám, není žádná novinka. Jenže ono už to není jen v oblasti elektromobilů. Renault, Mercedes-Benz a brzy i další se teď pustily do byznysu se skladováním energie pro domácnosti. Mercedes jde přímo proti Powerwallu od Tesly, Renault chce být jen ekologický. Brzy tak budete moc mít doma „pračku“ Renault a „skříň“ Mercedes-Benz. Jak to ale zapadá do strategie automobilek?


Proč Tesla přišla s Powerwallem?

Od vstupu Elona Muska do Tesly se Tesla začala rychle přeorientovávat z prosté výroby elektromobilů na významného hráče na poli fotovoltaiky a energetické soběstačnosti. Firma akvírovala výrobce fotovoltaických panelů SolarCity (ale i některé další) a našla si strategického partnera v japonském Panasonicu, který jí pomáhá s vývojem i výrobou akumulátorů i s dodávkami fotovoltaických prvků pro její vlastní panely a solární střechu. Celé portfolio těchto produktů je však součástí jedné strategie a jedné vize na téma využití primárně solární energie pro vše od vaření, svícení a vytápění přes pohon automobilů. Vize, která zapadá ještě do mnohem širšího kontextu, protože by šla 1:1 využít i na Marsu.

Tesla na poli energetiky

Celá koncepce Tesly přitom už dávno překročila hranice pouhých domácností. Tesla vyrábí i průmyslové fotovoltaické panely a průmyslové akumulátorové systémy Powerpack, které se běžně stávají součástí fotovoltaických elektráren či transformátorových stanic. Tesla si také pohrává s tím, že spustí služby pro provozovatele přenosových soustav. Podtrženo a sečteno, akumulátorové systémy pro skladování elektrické energie v domácnostech i firmách u ní dávají smysl. A to i ekonomicky.

Konkurenti se děsí Tesly

A právě ekonomický aspekt zjevně začal lákat konkurenty Tesly. Razantní vstup Tesly na pole skladování elektrické energie a fotovoltaických panelů přitom vyděsil nejednoho stávajícího hráče. Ti si však začali hledat vskutku nezvyklé spojence – automobilky. Pod heslem „Tvůj nepřítel je i můj nepřítel“ tak letos začínají vznikat vcelku bizarní spojení. 

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru